احمد موقری:

خشونت علیه زنان و کودکان در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

1400/08/15 - 14:55 - کد خبر: 53736 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: خشونت علیه زنان و کودکان در این استان رو به افزایش و نگران‌کننده است.

به گزارش نصر، احمد موقری روز شنبه در نشست بررسی کارشناسی تقسیم کار استانی پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان، افزود: متاسفانه خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار جامعه جزو جرایم اولویت دار آذربایجان شرقی بوده و در خصوص میزان آمار جرایم حوزه خشونت در ۱۰ سال گذشته  جزو ۱۰ جرم نخست استان بوده و در رتبه های اول قرار داریم. 
وی با بیان اینکه طبق سند جامع پیشگیری از خشونت و مصوبات شورای اجتماعی کشور اعضا مشخص شده و تکالیفی در راستای پیشگیری از خشونت علیه کودکان و نوجوانان و زنان برای دستگاه های اقدام کننده مشخص شده است، اظهار داشت: هر مجموعه ای که به عنوان نهاد اقدام کننده تعیین شده است، باید برنامه های محوله را با دقت انجام و ضمن ارائه راهکارهای مناسب در صورت پیشنهاد جدیدی برای هر چه بهتر اجرا شدن برنامه ها و بالا بردن میزان اثر بخشی آن را اعلام کنند.
موقری با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های موثر برای پیشگیری از خشونت در جامعه، ادامه داد: خشونت محورهای مختلفی همچون توهین، اهانت و ضرب و جرح را شامل می شود که طی سال های گذشته، برنامه جامعی به منظور پیشگیری از این مسایل نداشته ایم، اما امیدواریم با اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت در سال های آینده شاهد کاهش جرایم همچون خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار باشیم.
وی اضافه کرد: برای کاهش و پیشگیری از جرایم حوزه خشونت نیازمند عزم جدی و همگانی برای اجرای موثر و ارزیابی اقدامات و راهکارهای ارائه شده، هستیم.
موقری با اشاره به اینکه جرایم توهین، اهانت، تهدید، ایراد ضرب و جرح عمدی و تخریب آمار بالایی در پرونده های قضایی آذربایجان شرقی دارد، گفت: این امر بیانگر ضرورت کار فرهنگی و تلاش برای تاب آوری بیشتر اجتماعی توسط کمیته های مراجع ذیربط است.
وی یادآوری کرد: متاسفانه در بحث اجرا برای کاهش آمارهای جرامی مربوط به خشونت با مشکل مواجه هستیم و ارزیابی دقیقی در رابطه با نتیجه بخشی برنامه های اجرا شده توسط مراجع دخیل در گذشته صورت نپذیرفته است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی افزود: صرف اجرای برنامه ها و دریافت آمار اجرایی اساس کار نیست و باید ضمن اجرای موثر و مفید برنامه ها به دنبال اجرای برنامه هایی باشیم که اثربخشی موثری در نتیجه اجرا داشته باشند.
انتهای پیام/
خشونت علیه زنان و کودکان در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار