نماینده مردم مرند و جلفا در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

وزارت خارجه و کشور باید پاسخگوی میتینگ نخست وزیر یک کشور بیگانه با ایرانیان مسیحی باشند/ ارمنستان باید از قره باغ عقب نشینی کند

1397/12/26 - 16:26 - کد خبر: 537 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی طرح ادعاهای واهی در دیدار خارج از عرف دیپلماتیک نخست وزیر ارمنستان با ایرانیان مسیحی را محکوم کرد.

به گزارش نصر، "محمد حسن نژاد" با انتقاد شدید از اقدام خارج از عرف دیپلماتیک نخست وزیر ارمنستان در دیدار با ایرانیان مسیحی، گفت: ایران بارها سیاست رسمی خود درباره قره باغ را اعلام کرده است و ارمنستان باید این منطقه را ترک کند.

وی افزود: موضوع اشغال قره باغ چندین بار توسط رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است و ایشان درباره این منطقه فرموده اند: «قره باغ خاک اسلام است» و سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران هم بر همین اساس است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من قبلا هم در این باره هشدارهای لازم را داده بودم و در قضیه حمایت عده ای از طرفداران باشگاه پیروزی تهران از ارمنستان در اشغال قره باغ، تذکرات لازم را به مسئولان امر دادم.
حسن نژاد تاکید کرد: حمایت از تمایت ارضی جمهوری آذربایجان و قره باغ ربطی به موضوع قومیت ها و قوم گرایی ندارد و حمایت از مسلمانان بر اساس آیه صریح قرآن کریم، وظیفه همه مسلمانان جهان است و البته به صورت اصولی تمامیت ارضی یک کشور باید مورد احترام قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و ایدوئولوژیک است و اینکه در تهران و ام القری جهان اسلام تمامیت ارضی یک کشور مسلمان مورد هجمه قرار گیرد قابل پذیرش نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: روی دادن چنین اتفاقی در کشور و پایتخت اسلامی ما همزمان با فاجعه قتل عام خوجالی امری ناستوده و غیر قابل بخشش است، چرا که این مسئله بر خلاف موازین اسلامی و سیاست رسمی کشور محسوب می شود.
حسن نژاد تاکید کرد: وزارت خارجه باید دقت کند وقتی یک مقام خارجی وارد کشور می شود چه اقداماتی انجام می دهد و در چه برنامه هایی شرکت می کند، چرا که اشتباهاتی این چنین می تواند بر خلاف منافع ملی باشد و به روابط برادرانه ما با جمهوری آذربایجان ضربه بزند.
وی گفت: مسئله قابل تامل دیگر این است که ارامنه ایران، تبعیت ایرانی دارند و از ملت کشور ارمنستان به حساب نمی آیند، لذا این موضوع و دیدار نخست وزیر ارمنستان با ارمنی های ایرانی به لحاظ ملی غیر قانونی و قابل پیگیری است، این تخلف است و وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشد.
نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت کشور هم در این زمینه باید پاسخگو باشد که چرا با صدور مجوز به چنین برنامه ای موجب ایجاد اختلاف در کشور به خطر افتادن منافع ملی شده است.
انتهای پیام/

وزارت خارجه و کشور باید پاسخگوی میتینگ نخست وزیر یک کشور بیگانه با ایرانیان مسیحی باشند/ ارمنستان باید از قره باغ عقب نشینی کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار