مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

برگزاری اولین دوره توانمندسازی اعضای شبکه ملی امداد و نجات سمن‌های جوانان کشور در تبریز

1400/08/13 - 19:58 - کد خبر: 53655 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از برگزاری اولین دوره توانمندسازی اعضای شبکه ملی امداد و نجات سمن های جوانان کشور در تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، ایوب بهتاج در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: اهداف این شبکه‌ی سراسری، یکپارچه‌سازی و ایجاد هماهنگی میان فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه جهت توان افزایی برای ارائه‌ی خدمات در زمان حوادث و بلایا است.
وی افزود: آموزش و آگاهی بخشی به سازمان‌های مردم نهاد برای فعالیت در زمان بلایا و ایجاد شبکه‌ی تخصصی حوزه‌ی امدادونجات تشکل‌های غیردولتی از اهداف دیگر تشکیل این شبکه‌ی سراسری هستند.
وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه‌ی ملی این شبکه در تهران، خاطرنشان کرد: در 20 استان کشور به منظور انتخاب رئیس و دبیر، انتخابات برگزار شده است.
بهتاج با اشاره به اهمیت حضور تشکل‌ها و ایجاد شبکه‌ی سراسری برای سازمان‌های مردم نهاد امداد و نجات، گفت: اگر ادبیات مشترکی بین داوطلبان، تشکل‌ها و دستگاه های متولی وجود نداشته باشد، هنگام وقوع حوادث و بلایا موازی کاری‌هایی صورت خواهد گرفت که مانع خدمات دهی هرچه بهتر آنها خواهد شد؛ از این رو انتظار داریم با برگزاری چنین کارگاه‌هایی و ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی از این گونه موانع جلوگیری کنیم.
وی، در تشریح نحوه‌ی برگزاری این کارگاه نیز گفت: این کارگاه با موضوع آشنایی با امداد و نجات به مدت سه روز از تاریخ 17 لغایت 20 آبان ماه در هتل پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد که سهمیه هر استان 3 الی 5 نفر است که نسبت به جمعیت هر استان تغییر خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، بهتاج، داشتن کارت واکسیناسیون کرونا ویروس را از اصلی ترین شرایط برای حضور در این کارگاه عنوان کرد و گفت: حاضران در این کارگاه باید از جوانانی از سن 18 تا 30 ساله باشند و تعهد نمایند در صورت وقوع حادثه حضور فعالی در چارچوب شبکه امداد و نجات داشته باشند 
گفتنی است؛ در پایان این کارگاه کشوری برای تمام شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر صادر خواهد شد.
انتهای پیام/
 برگزاری اولین دوره توانمندسازی اعضای شبکه ملی امداد و نجات سمن‌های جوانان کشور در تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار