با ۹۰ میلیون اشتراک سیار؛

ضریب نفوذ اینترنت از ۱۰۶ درصد گذشت

1400/08/13 - 11:36 - کد خبر: 53630 نسخه چاپی

نصر: آخرین شاخص‌های آماری نشان می‌دهد، اکنون ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و چهار اشتراک اینترنت سیار در کشور فعال است که ضریب نفوذ اینترنت را به ۱۰۶.۳۴ درصد رسانده است.

به گزارش نصر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور هر 3 ماه یکبار، با ارائه گزارشی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را منتشر می‌کند.
این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود نیز مانند گذشته به وضعیت نفوذ اینترنت و تلفن همراه در کشور پرداخته و آخرین تغییرات در توسعه ارتباطی در کشور را اعلام کرده است.
در آخرین فصلنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، وضعیت حوزه فناوری در سه ماهه دوم سال به شرح زیر تشریح شده است.

ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۴ درصد
بنابر گزارش سازمان تنظیم مقررات، اکنون تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به ۳۸ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۴۳ خط رسیده که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۱۸۱ خط دایر و فعال است. اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور از ۳۴ درصد عبور کرده است.

۵۱ هزار روستا دارای ارتباط
گزارش سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده که تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا است که از این میان ۴۷ هزار و ۲۷۲ روستا دارای تلفن خانگی، ۹۲ هزار و ۲۷۶ دارای تلفن همگانی و یک‌هزار و ۹۹۶ روستا دارای تلفن همگانی جاده‌ای هستند.

۱۳۳ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور
در این گزارش وضعیت توسعه تلفن همراه نیز مورد بررسی قرار گرفته است. جمع کل خطوط واگذار شده همراه اول به ۱۰۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۳ خط رسیده که از این تعداد ۷۱ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۰۷ خط فعال هستند.
در رتبه دوم این فهرست ایرانسل قرار دارد. ۹۵ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۰۳ خط توسط اپراتور ایرانسل واگذار شده که از این بین ۵۶ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۱۶ خط فعال است.
اپراتور رایتل با اختلاف زیادی نسبت به دو اپراتور نخست، در رتبه سوم قرار دارد. تعداد خطوط واگذار شده آن هشت میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۵۸ است که از این تعداد پنج‌میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۴۵ خط فعال است.
اکنون تعداد خطوط فعال تلفن همراه در کشور از ۱۳۳ میلیون خط گذشته و ضریب نفوذ را به بیش از ۱۵۶ درصد رسانده است.

ضریب نفوذ ۱۲.۵۵ درصدی اینترنت پهن باند
وضعیت توسعه ارتباطات پهن‌باند ثابت نشان می‌دهد اکنون ۱۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۴۸ اشتراک پهن‌باند ثابت در قالب فناوری‌های مختلف (xDSL، FTTX، WiFi، TD-LTE) در کشور فعال است که ضریب نفوذ را به ۱۲.۵۵ درصد رسانده است.
میزان اشتراک پهن‌باند ثابت  بیانگر این است که مانند گذشته در این بخش نتوانسته‌ایم توسعه مناسبی را داشته باشیم و کاربران را به استفاده از آن جذب کنیم.

ضریب نفوذ ۱۰۶.۳۴ درصدی اینترنت پهن سیار
در بخش توسعه ارتباطات پهن‌باند سیار اما وضعیت خوب است. اکنون ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و چهار اشتراک اینترنت سیار در کشور فعال است که ضریب نفوذ اینترنت را به ۱۰۶.۳۴ درصد رسانده است.

ترافیک مرسولات پستی به ۱۱۲ میلیون رسید
برپایه این گزارش، شاخص‌های آماری که در بخش مرسولات پستی توسط رگولاتوری منتشر شده نشان می‌دهد در ۶ ماه نخست امسال ۱۱۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۳۲ مرسوله دریافت و توزیع شده و اکنون ۲ هزار و ۵۳۹ واحد پستی در داخل کشور فعال و در حال ارائه خدمات به مشتریان است.
انتهای پیام/
 ضریب نفوذ اینترنت از ۱۰۶ درصد گذشت خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار