خبر/

کتاب " نگاهی مردم شناختی به مسکن و معماری در روستای صخره ای کندوان" منتشر شد

1400/08/13 - 11:00 - کد خبر: 53627 نسخه چاپی

نصر: روستای صخره ای کندوان در شمال غرب ایران، در استان آذربایجان شرقی، در شهرستان اسکو با معماری خاص و بی نظیر خود قراردارد.

این  روستا، تنها روستای صخره ای جهان است که در آن در حال حاضر سکونت و زندگی تداوم یافته و بیش از110 خانواده کندوانی در صخره‏های دستکند آن زندگی می‌کنند و به جهت اهمیت فوق العاده معماری آن، این روستا در15 اردیبهشت سال ۱۳۷۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کتاب " نگاهی مردم شناختی به مسکن و معماری در روستای صخره ای کندوان" حاصل پزوهش‏های انجام گرفته برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مردم شناسی دردانشگاه تهران در دهه هفتاد و  مطالعات عدیده میدانی وکتابخانه ای  نویسنده ( محمد سامع سردرودی) در سال‏های اخیر است.
در این کتاب تلاش شده است مسکن و معماری روستای صخره ای کندوان از منظر مردم شناسی به صورت مستند مورد مطالعه و توصیف قرار گیرد نتایج حاصل از مطالعات چندین ساله در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
  سرفصل های اصلی این کتاب عبارتند از:کلیاتی در باره مردم شناسی روستای کندوان، معنی و مفهوم معماري‌ صخره‌اي، بافت‌ روستای کندوان،گونه شناسی صخره های مسکونی، فضاهای داخلی صخره های مسکونی،  معماري‌ صخره‌اي‌ و گردشگري‌ روستايي و ...
این کتاب درمهرماه سال 1400 توسط نشر اختر تبریز چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و طی مراسمی در روز پنجشنبه سیزدم آبان ماه سالجاری همزمان با جشنواره عکاسی نگاه سبز در پردیس سینمایی مجتمع تفریحی و تجاری باراما در شهرستان اسکو رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام/
کتاب نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار