در گفتگو با رئیس هیات ناشنوایان آذربایجان شرقی؛

نایب قهرمان کشتی جهان راننده اسنپ است/ امثال سجاد پیرآیقرچمن زیاد است

1400/08/13 - 09:49 - کد خبر: 53620 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات ناشنوایان آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر سجاد پیرآیقرچمن که مشغول سیگارفروشی است، مهدی بخشی به عنوان نایب قهرمان جهان راننده اسنپ است.

به گزارش نصر، در چند روز اخیر با توجه به  افزایش خبرهایی در خصوص وضعیت  بد اشتغال ورزشکاران ناشنوا استان، صمد عباسقلیزاد طلوعی، رئیس هیات ناشنوایان استان که اوایل امسال به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد در گفت و گوی اختصاصی با نصر در خصوص اخبار و حواشی اخیر گفت: عمده ترین مشکلات هیات همواره رابطه مستقیمی با مسائل مالی دارد و اگر مشکلات مالی حل شود بقیه مسائل هم حل خواهد شد.
همچنین  با  توجه به  اینکه ناشنوایان در زمینه های استخدامی  دچار مشکل می شوند، به همین خاطر اکثر ورزشکاران از لحاظ شغلی در مضیقه هستند؛ به طوری که مهدی بخشی به عنوان نایب قهرمان جهان در حال حاضر راننده اسنپ  است و از شهرداری درخواست  دارم مشکل این ورزشکار هم حل شود.
در همین زمینه چندسال پیش مدیرعامل وقت تراکتورسازی با اقدام  تحسین برانگیزی برخی از ورزشکاران را استخدام کرده بود و به نوعی حمایت می کرد.
رئیس هیات ناشنوایان استان با  اظهار تاسف از شرایط فعلی ورزشکاران خاطر نشان کرد: در حال حاضر با  توجه به  وضعیت بد ورزشکاران،  وقتی می خواهیم  ورزشکاری را جذب کنیم  با  مشاهده وضعیت بد  قهرمانان و درگیری شدید با  مسائل مالی، انگیزه ای برای حضور در رشته های ورزشی ندارند. همچنین وقتی ورزشکاران در بخش های خصوصی  مشغول به کار  می  شوند، برای حضور در اردوهای تیم ملی نمی توانند مرخصی بگیرند و بخش های خصوصی نمی توانند این  شرایط را بپذیرند و درنهایت ورزش حرفه ای را کنار می گذارند.
طلوعی همچنین در خصوص پیگیری وضعیت سجاد پیرآیقرچمن اظهار داشت: از  هفت سال پیش پیگیر استخدام سجادپیرآیقرچمن بودیم و نامه های متعددی به  شهردار و اعضای شورای شهر و استانداران دوره های مختلف فرستاده ایم تا شغلشان را تامین کنند ولی متاسفانه به نتیجه نرسیدیم تا اینکه هفته گذشته با  حضور مدیرکل ورزش وجوانان استان در صحن شورا قرار شد تنها با مجوزی از طریق استاندار این مشکل حل خواهد شد.
رئیس هیات ناشنوایان استان در ادامه با تاکید بر اینکه امثال  سجاد ها و  مهدی بخشی ها در استان زیاد است، خاطر نشان کرد: ورزشکاران زیادی هستند که از لحاظ کاری ومالی دچار مشکل فراوان هستند و باید  فکری به حال این ورزشکاران شود؛به طور مثال مهدی بخشی مدت هاست که به رانندگی در اسنپ مشغول است  و چند روز پیش اعلام کرد در صورت ادامه این روند قادر به حضور در مسابقات نخواهد بود و انصراف خواهد داد. همچنین سجاد پیرایقرچمن نیز در کنار پدرش مشغول به  سیگارفروشی است و از روی ناچاری و بدلیل نبود  شغل در کنار پدرش مشغول است و خودش نیز به دلیل تناقض سیگار با ورزش از شغل خود رضایت ندارد و مجبور به ادامه این  شغل است.
وی در خصوص چهره های شاخص فعال در این هیات با اشاره به افرادی چون سجاد پیرآیقرچمن، قهرمان المپیک ناشنوایان و جهان، مهدی بخشی نایب قهرمان کشتی جهان، علی کریمی و اصغر کریمی از شهرستان میانه به عنوان کشتی گیران مطرح جهان و رضا جدیری ملی پوش فوتبال ایران و ورزشکاران دیگری که جایگزین این افراد می شوند، از اعضای این هیات هستند.
طلوعی در پایان گفت؛ در این مدت سعی کرده ایم به مشکلات ورزشکاران رسیدگی کنیم و تا جایی که از دستمان بر بیاید حمایت کنیم که بستگی به توانمان دارد. در ورزش ناشنوایان با توجه به عدم پخش تلویزیونی و نبود اسپانسر، منتظر کمک های اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم. همچنین از خیران شهر انتظار داریم در کنار ورزشکاران باشند و حمایتشان کنند و در این زمنیه تمایل داریم کمیته خیران را بنیان گذاری کنیم تا هم از نزدیک شاهد شرایط ورزشکاران باشند و هم بتوانند حمایتشان کنند.
 
حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
نایب قهرمان کشتی جهان راننده اسنپ است/ امثال سجاد پیرآیقرچمن زیاد است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار