استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

ضرورت حل موانع اساسی تولید مسکن در آذربایجان شرقی

1400/08/13 - 09:35 - کد خبر: 53617 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حل موانع اساسی تولید مسکن در استان به ویژه تأمین زمین و ارائه تسهیلات بانکی، از مدیران این حوزه خواست تا درخصوص طرح‌های اقدام ملی مسکن تلاش کنند.

به گزارش نصر، عابدین خرم صبح امروز پنج شنبه در جلسه شورای مسکن استان، تأمین زمین را مشکلی اصلی طرح‌های تولید مسکن دانست و گفت: وضعیت اراضی موجود که برای ساخت مسکن مناسب هستند، باید به صورت شفاف و روشن مشخص شود.
وی با تأکید بر اینکه برای متقاضیان شهر تبریز باید از بافت‌های فرسوده یا شهرهای پیرامونی مانند سهند و شهریار برای احداث مسکن استفاده کنیم، افزود: واحدهای مسکونی جدید به هیچ عنوان نباید خارج از حریم شهر ساخته شوند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر همراهی بانک‌ها با متقاضیان و تولیدکنندگان مسکن تأکید کرد و گفت: بانک‌ها کمک کنند تا هیچ پروژه‌ای به خاطر مشکلات مالی متوقف نشود.
وی با بیان اینکه هنوز اطلاع‌رسانی دقیقی از طرح‌های تولید مسکن نشده است، گفت: با توجه به ذهنیتی که مردم از مسکن مهر با تمام محاسن و معایب آن دارند، لازم است طرح‌های جدید مسکن به صورت شفاف و دقیق به مردم اطلاع‌رسانی شود.
خرم با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت مسکن، گفت: با تشریح سیاست‌های این حوزه و ایجاد جذابیت و انگیزه برای متقاضیان باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنیم.
وی همچنین بر تسریع در صدور پروانه ساختمانی پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهر جدید سهند تأکید کرد.
‌تاکنون ۶ هزار و ۲۵۱ پروژه مسکن ملی به متقاضیان تایید شده تخصیص یافته است
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم در این جلسه سهمیه استان از طرح اقدام ملی مسکن را حدود ۴۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۵۱ پروژه به متقاضیان تایید شده تخصیص یافته است.
ابوالقاسم سلطانی با اشاره به اینکه ۷۳ هزار متقاضی در استان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۸ هزار و ۴۱۵ متقاضی، واجد شرایط تشخیص داده شده و ۷ هزار و ۸۱۴ نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده‌اند.
در این جلسه پس از ارائه مهم‌ترین مواد و تبصره‌های قانون جهش تولید مسکن، در خصوص مسائل و مشکلات پروژه‌های اقدام ملی مسکن بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/
ضرورت حل موانع اساسی تولید مسکن در آذربایجان شرقی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار