اولتیماتوم فرماندار تبریز به نانوایی ها /

پخت نان باکیفیت با قیمت مصوب

1400/08/12 - 17:58 - کد خبر: 53603 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز گفت: نان باید با کیفیت مناسب و قیمت مصوب به دست مردم برسد، هر ۱۵ روز گزارش کارگروه آرد و نان شهرستان در اختیار آقای استاندار قرار خواهد گرفت.

به گزارش نصر، پیرو بازدید استاندار آذربایجان شرقی از تعدادی از واحدهای نانوایی سطح شهر تبریز، جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان به ریاست مهندس مهدوی فرماندار تبریز و با حضور مدیران ادارات و دستگاه‌های مسئول، قبل از ظهر امروز برگزار گردید.
فرماندار تبریز گفت: با تفویض استاندار محترم در کارگروه استانی، کارگروه گندم، آرد و نان در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با محوریت فرمانداری هر ۱۵ روز یک‌بار تشکیل جلسه داده و با حضور دستگاه‌های متولی مسایل و مشکلات این حوزه بررسی و گزارش مربوطه در اختیار آقای استاندار قرار خواهد گرفت. وی افزود: نقل قول صورت گرفته از استاندار محترم در رسانه‌ها مبنی بر مهلت ۱۵ روزه در واقع تأکید ایشان بر جلسات مستمر و جلب رضایت‌مندی شهروندان بوده است.
مهدوی گفت: تقریبا تمامی واحدهای نانوایی لواش‌پز در تبریز با آرد یارانه‌ای پخت می‌کنن و تنها ۲۴ واحد لواش‌پز نیمه‌یارانه‌ای در تبریز فعالیت می‌کنند، که آنها هم به زودی به صورت یارانه‌ای پخت خواهند کرد و تلاش می‌کنیم یک قیمت واحد برای نان لواش داشته باشیم.
 وی گفت: پس از ملغی شدن تعزیرات آرد و نان در فرمانداری‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی، خلأ قانونی در این حوزه همچنان پابرجاست و سازوکار منسجم و جدیدی در این خصوص تعریف نشده است و ما همچنان طرفدار احیای تعزیرات آرد و نان هستیم.
فرماندار تبریز افزود: زحمات زیادی توسط ادارات مربوطه انجام می‌گیرد ولی در نهایت مردم از خروجی کار راضی نیستند. وی رصد و پایش مستمر و جانمایی درست نانوایی‌ها را از الزامات اصلی مدیریت حوزه آرد و نان دانست و گفت: بازرسی‌ها مستمر و شفاف نیست و باید ناهماهنگی‌های احتمالی بین دستگاه‌های متولی برطرف شود.
مهدوی ضمن قدردانی از زحمات دستگاه‌های مرتبط، خاطرنشان کرد: باید سیاست کاری استاندار محترم مد نظر دستگاه‌ها قرار بگیرد و چون ما تابع قوانین موجود هستیم، سعی خواهیم کرد با پیگیری از طریق نمایندگان محترم مجلس نسبت به احیای تعزیرات آرد و نان اقدام شود و یا در سازوکار موجود تغییرات اساسی صورت گیرد.
همچنین در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های متولی در اسرع وقت برنامه‌های بازدید و نظارت بر نانوایی‌ها را با هماهنگی اداره‌ی صمت ارایه دهند.
انتهای پیام/
 پخت نان باکیفیت با قیمت مصوب نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار