خبر/

برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرند معرفی شدند

1398/08/11 - 12:24 - کد خبر: 5359 نسخه چاپی

نصر: نخستین جشنواره منطقه دو استان در مرند پس از سه روز رقابت گروه‌های نمایشی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، در بخش موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به آهنگسازی نمایش «تو را از من گرفتی» پیمان نجفی اهدا شد.

 

هیات دوران در بخش نور، لباس، پوستر، بروشور و گریم، منتخبی نداشت.

هیات داوران در بخش طراحی صحنه، جایزه این بخش را به طراح صحنه نمایش دل سفید مهسا مهدیار اهدا کرد.

جایزه بازیگری بخش زن، لوح تقدیر و جایزه نقدی به بازیگر نمایش پاییز ملیکا فخری اهدا کرد، جایزه بازیگری برگزیده زن شامل تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز به شقایق یعقوبی بازیگر نمایش ترانه های تلخ تارا اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به امین حاجی اکبری برای بازی در نمایش مسافران و امین مهروند در نمایش آخرین نامه و رضا حسن پور تعلق گرفت.

جایزه بازیگری مرد برگزیده شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا حاجی کوه کمری برای بازی در نمایش های دل سفید و دو مرد و یک نیمکت اهدا شد.

 

هیات داوران در بخش نمایش نامه، جایزه را به مهدی صالحیار نویسنده نمایش نامه دل سفید داد.

جایزه های کارگردانی، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به حامد ترابی نهاد کارگردان نمایش آخرین نامه و امین حاجی اکبری دیزجی کارگردان نمایش مسافران اهدا کرد.

جایزه کارگردان برگزیده به رضا کوه کمری کارگردان نمایش دل سفید اهدا شد.

نمایش مسافران به کارگردانی امین حاج اکبری دیزجی، به عنوان کار برگزیده سوم، نمایش آخرین نامه به کارگردانی حامد ترابی نهاد به عنوان کار برگزیده دوم و نمایش دل سفید به عنوان کار برگزیده اول جهت معرفی به دبیرخانه ۳۱ امین جشنواره استانی تئاتر به شرط رعایت آیین نامه و اصلاح پاره ای موارد و رهنمودهای هیات داوران، معرفی شدند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر منطقه ای مرند، گفت: اگر هنر تئاتر را هنری جمعی می‌دانیم، تبلور آن را در جشنواره امسال مرند دیدیم و گروه‌های نمایشی برادرانه در کنار هم کار کردند.

مهران فرجی تاکید کرد: باید به هنر شهرستان ها توجه ویژه ای انجام گیرد، انجمن های فرهنگی هنری و ادبی شهرستان‌ها فعالیت خوبی دارند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر منطقه ای برای اولین بار به میزبانی شهرستان مرند برگزار شد،  افزود: مرند در زمینه آیین های سنتی و نمایش های خیابانی ظرفیت خوبی دارد.

احمد رجب پور اعلام کرد: تلاش می کنیم امکانات پلاتو شهرستان مرند را امسال مجهز کنیم تا هنرمندان این خطه از آن بهره مند شوند، البته مرند نیازمند دو پلاتوست که امیدواریم مورد عنایت مسئولان قرار بگیرد.

داور نخستین جشنواره تئاتر منطقه ای مرند هم با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان فعال در شهرستان‌ها  تحصیل کرده دانشگاه هستند، گفت: تا کی قرار است شاهد متن های تکراری در اجراهای نمایش و تئاتر باشیم.

فرزاد تقی لر گفت: به نظر می رسد عقبه تئوری مان در این حوزه ضعیف است و جای کرسی نقد و بررسی از اجراهای هنری خالی است.

وی افزود: می توان با پخش فیلم تئاترها و نقد و بررسی آن ها، جنبه علمی و پژوهشی و کاربردی تئاتر را در شهرستان ها تقویت کرد.

یکی دیگر از داوران نخستین جشنواره تئاتر منطقه ای مرند، با اشاره به اینکه هیچ بهترین کاری تاکنون از ما زاده نشده است، اظهار داشت: همدلی هنرمندان تئاتر مرند در این جشنواره ستودنی بود و همه گروه ها یکدل و همراه بودند.

ناریلا ایرانزاد بنام افزود: مرند بیشتر از این در بین تماشاگران تئاتر، انتظار به وجود آورده است و نباید به وضع موجود راضی بود.

وی افزود: هنرمندان تئاتر باید خود را به دو بال تکنیک و فن مجهز کرده و کتاب های پرمحتوا خوانده و درباره کارهای همدیگر صحبت کرده و تکنیکی تئاتر را دنبال کنند.

 نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ دو استان آذربایجان شرقی با حضور گروه‌های نمایشی از شهرستان‌های مرند، شبستر و جلفا به میزبانی شهر مرند برگزار شد.

انتهای پیام/

برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرند معرفی شدند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار