رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی:

بزرگترین درس ۱۳ آبان طلوع یک اراده جدید و شکستن فضای دوقطبی جهان بود

1400/08/12 - 13:00 - کد خبر: 53579 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین درس روز ۱۳ آبان شکستن فضای دوقطبی حاکم بر جهان آن روز و طلوع یک اراده‌ی جدید بود.

به گزارش نصر، محمدحسین فرهنگی در خصوص راز ماندگاری روز ۱۳ آبان با بیان اینکه این روز را باید در چارچوب زمانی خود بررسی کرد، گفت: در نظام دو قطبی آن روز، ایران به‌عنوان ژاندارم منطقه به نمایندگی از غرب سیاسی، عملا از دسترس و سلطه‌ی غرب خارج شده بود و در جریان کودتاهای مختلف علیه انقلاب اسلامی، سفارت آمریکا نقش محوری حمایت و هدایت داشت.
وی ادامه داد: اقدام دانشجویان در چنین فضا و در سالروز به رگبار بسته‌شدن دانشجویان و دانش‌آموزان توسط رژیم وابسته به آمریکا شکل گرفت که در نوع خود یک واکنش انقلابی بود لذا حمایت جسورانه‌ی امام خمینی(ره) از اقدام شجاعانه‌ی دانشجویان باعث ماندگاری این روز تاریخی شد.
وی، مهم‌ترین درس این روز را شکستن فضای دو قطبی حاکم بر جهان آن روز و طلوع یک اراده‌ی جدید عنوان کرد و افزود: تبیین شرایط جهان در آن دوران و علت اصلی خصومت دولت‌های مختلف آمریکا در طول تاریخ کشورمان از پیش از انقلاب تا جریان انقلاب اسلامی و سال‌های پس از پیروزی و تا به امروز، می‌تواند برای همگان و به‌ویژه نسل جوان و عدالتخواه، روشنگر باشد.
فرهنگی در خصوص نقش تشکل‌های دانشجویی در نشان دادن ابعاد مختلف این روز نیز گفت: تشکل‌های دانشجویی نهادهای واسطی هستند که نقش زیادی در انتقال موضوعات از بدنه‌ی جامعه و حاکمیت به دانشجویان و آماده‌سازی مقدمات برای انتقال دیدگاه‌های دانشجویان به دیگران را دارند و چون این روز نیز خاستگاه دانشجویی دارد، لذا تشکل‌های دانشجویی مناسب‌ترین نهاد برای تبیین ابعاد مختلف این روز هستند.
به گفته‌ی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی رسانه‌ها نقش بسزایی در تبیین این روز تاریخی دارند و کار رسانه اطلاع‌رسانی توام با واقع‌نمایی و ارائه‌ی تحلیل‌های مبتنی بر آن است و نخبگان و فرهیختگان نیز هم به‌عنوان گروه‌های مرجع جامعه، رسالت مشابهی در این خصوص دارند.
انتهای پیام/
 بزرگترین درس ۱۳ آبان طلوع یک اراده جدید و شکستن فضای دوقطبی جهان بود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار