رئیس حراست اداره کل آموزش و پرورش استان مطرح کرد؛

آذربایجان شرقی آخرین رتبه دانش آموزان معتاد در کل کشور است / قرارگاه دفاع فرهنگی را سال گذشته راه اندازی کرده ایم

1400/08/11 - 18:49 - کد خبر: 53535 نسخه چاپی

نصر: رئیس حراست اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: کمترین درصد دانش آموزان گرفتار به اعتیاد را داریم در رتبه بندی از آخر اول هستیم، استان ما به نسبت تمام استان های کشور در رتبه بندی ها آخرین استانی است که رتبه اعتیاد را دارد، یعنی کمترین درصد نسبت به سایر استان ها.

به گزارش نصر، "صفر وحدتی" در نشست خبری بمناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: فرارسیدن هفته دوم آبان و که بنام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است را تبریک عرض می کنم.
وی افزود: در سطح استان 12 کارگروه داریم که در راستای پدافند غیرعامل فعال هستند.
وی ادامه داد: یکی از آن کارگروه ها، کارگروه فرهنگی آموزشی و اجتماعی است که اداره آموزش و پرورش استان متولی آن است.
وی اضافه کرد: 3 قرارگاه با همکاری ادارت کل در استان برنامه های پدافند غیرعامل را پیگیری می کنند.
حراست اداره کل آموزش و پرورش ضمن تاکید بر فعالیت های کارگروه، گفت: کارگروه در 5 سال اخیر فعال تر شده است، جلسات و ماموریت ها و مباحث کیفی را قوی تر از سابق ادامه داده ایم، در واقع کارگروه محلی برای هم افزایی و هم اندیشی است که در بین 43 دستگاه فعالیت دارد.
وی با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش در زمینه پدافند غیرعامل گفت: رزمایش زیستی در تبریز و سراب و مرند را اجرا کرده ایم، آموزش های لازم به دانش آموزان در قالب رزمایشی برای شیر های آلوده توزیع شده بخشی از فعالیت های پدافند غیرعامل است.
وی اضافه کرد: پراکنده سازی یکی از راهکار های ما است، مراکز حساس را در یک جا متمرکز نمی‌کنیم، خدای ناکرده اگر جایی آسیب ببیند جای دیگری آسیب نبیند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در طول سال آموزش ها صرفا حضوری بود اما با شیوع کرونا آموزش غیرمجازی همزمان پدافند غیرعامل نیز راه اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر کرونا از بین برود شبکه شاد را بعنوان مکمل در کنار آموزش حضوری خواهیم داشت.
وحدتی خبرداد: قرارگاه دفاع فرهنگی را در سال گذشته راه اندازی کرده ایم، خروجی و نتيجه آن ظرف چند سال آینده معلوم خواهد شد.
وی ادامه داد: دو جلسه وبینار برای اعضای کارگروه ها در راستای آموزش های لازم، برگزار کرده ایم.
وی افزود: مسابقات مقالهٔ نویسی، انشا نویسی در حوزه دانش آموزی با همکاری دستگاه های ذیربط را انجام داده ایم، در طول سال و هر هفته آموزش های لازم پدافند غیرعامل برای کارمندان داشته ایم، پدافند سایبری آموزش اخیری بود که همکاران در این دوره شرکت و گواهینامه آنها صادر شد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ساعاتی بیش از حد متعارف دانش آموزان در فضای مجازی حضور دارند و آسیب های جسمی و روحی روانی این موضوع در کارگروه مورد بحث و تصمیماتی اتخاذ شده است.
وی افزود: در این زمینه برنامه ارگان های مختلف دانش آموزی را اجرا می کنیم، بسیج دانش آموزی یکی از این ارگان ها است که برنامه های خوبی دارد.
وی خبر داد: طرح "کووا" (کودک و اینترنت) را با همکاری پلیس فتا انجام داده ایم، قبلا حضوری و اکنون غیرحضوری برگزار می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت اعتیاد دانش آموزان گفت: کمترین درصد دانش آموزان گرفتار به اعتیاد را داریم در رتبه بندی از آخر اول هستیم، استان ما به نسبت تمام استان های کشور در رتبه بندی ها آخرین استانی است که رتبه اعتیاد را دارد، یعنی کمترین درصد نسبت به سایر استان ها.
وی افزود: اگر چه مشکلاتی وجود دارد اما مراکز مشاوره ای را در ناحیه و مناطق راه اندازی کرده ایم.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی آخرین رتبه دانش آموزان معتاد در کل کشور است / قرارگاه دفاع فرهنگی را سال گذشته راه اندازی کرده ایم محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار