سردار زین العابدین رضوی خرم:

نارضایتی مردم از وضعیت نان باید برطرف شود

1400/08/11 - 16:34 - کد خبر: 53530 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضع نامناسب و نابسامان آرد و نان در استان، گفت: نارضایتی مردم در این حوزه را به هیچ عنوان تحمل نمی‌کنیم.

به گزارش نصر، زین العابدین خرم رضوی روز سه شنبه در جلسه فوق‌العاده کارگروه آرد و نان آذربایجان شرقی و پس از بازدید میدانی از چند نانوایی در سطح تبریز، با تأکید بر اینکه به صورت جدی پیگیر مسائل این حوزه خواهم بود، افزود: قابل قبول نیست که با وجود یارانه دولتی برای نان، شاهد نارضایتی و گلایه مردم در این زمینه باشیم.
وی عدم نظارت مستمر، مداوم و تأثیرگذار را مهم‌ترین عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و به دستگاه‌های مسئول ۱۵ روز مهلت داد تا با ارزیابی دقیق وضع موجود و تشدید نظارت‌ها، زمینه تغییرات اساسی و جلب رضایت‌مندی مردم در این حوزه را فراهم کنند.
خرم رضوی با اشاره به ساختار کارگروه آرد و نان آذربایجانشرقی و شهرستان‌های آن، گفت: مدیریت این کارگروه‌ها همانند سابق ادامه می‌یابد؛ اما مسئولیت مستقیم در این حوزه بر عهده فرمانداران است و فرمانداران باید در خصوص وضعیت این بخش پاسخگو باشند.
وی  اظهار داشت: نظارت‌ها در این حوزه سلیقه‌ای و ناکارآمد است و در نتیجه نمی‌توانیم از تأثیرگذاری نظارت‌ها اطمینان پیدا کنیم.
خرم رضوی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها باید روشن و شفاف باشد، افزود: نظارت و بازرسی موردی و تصادفی اثرگذار نیست و باید سازوکاری برای نظارت مستمر و مداوم ایجاد شود.
وی از ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در این حوزه که موجب اجرایی نشدن تصمیمات می‌شود، انتقاد کرد و گفت: باید مشخص شود که سهل‌انگاری، ناهماهنگی و تصمیم‌گیری نادرست کدام مجموعه باعث بی‌تأثیر بودن اقدامات می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی توزیع نامناسب نانوایی‌ها در مناطق مختلف شهری، عدم رعایت قیمت‌گذاری مصوب و زمان‌بندی فعالیت نانوایی‌ها، عدم احراز صلاحیت در صدور پروانه فعالیت، کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها و نبود سامانه نظارتی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.
خرم رضوی اضافه کرد: دستگاه‌های مسئول گزارش عملکرد خود را در جلسه کارگروه آرد و نان که ۱۵ روز بعد تشکیل می‌شود، ارائه خواهند کرد و تا آن زمان باید اصلاح و تغییر وضعیت موجود کاملاً قابل مشاهده باشد.
بهروز مهدوی، فرماندار تبریز هم در این جلسه با بیان برخی از مشکلات آرد و نان از قبیل توزیع نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر، عدم نظارت کافی بر قیمت‌گذاری و بهداشت نانوایی‌ها و فروش آرد یارانه‌ای، بر تشدید نظارت‌ها در این حوزه تأکید کرد.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز از انجام بیش از هفت هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها، یک هزار و ۶۱۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.
غلامعلی راستی با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه آرد و نان در سال‌های گذشته مرتفع شده است، افزود: برای حل تمام مشکلات و سامان‌دهی این حوزه، باید نظارت‌ها را بیشتر کنیم.
انتهای پیام/
نارضایتی مردم از وضعیت نان باید برطرف شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار