مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

هوای تبریز در آستانه آلودگی قرار دارد

1400/08/11 - 11:09 - کد خبر: 53491 نسخه چاپی

نصر: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش آلودگی هوا، وضعیت هوای کلانشهر تبریز قابل قبول ولی در آستانه آلودگی قرار دارد.

به گزارش نصر، داوود قاسم زاده اظهار کرد: میانگین شاخص کیفی هوای تبریز امروز (سه شنبه ۱۱ آبان ماه)، برابر با ۱۰۰ بوده و در وضعیت «قابل قبول» اما آستانت آلودگی قرار دارد.
وی با اشاره به احتمال تشدید آلودگی هوای تبریز، گفت: در وضعیتی که هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است، توصیه می‌شود که با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، خودداری کرد.
وی افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان، از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.
قاسم زاده، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.
بر اساس گفته‌ی وی، شاخص آلودگی از ۰ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و بیش از ۲۰۰ نیز نشانگر وضعیت بحرانی است.
انتهای پیام/
هوای تبریز در آستانه آلودگی قرار دارد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار