سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز:

۸۰ درصد بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز صرف پرداخت حقوق می شود

1400/08/10 - 13:24 - کد خبر: 53440 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه بودجه این سازمان برای انجام طیف گسترده وظایف محوله ناکافی است، گفت: از ۴۰ میلیارد تومان بودجه سال جاری این سازمان ۳۲ میلیارد تومان فقط برای پرداخت حقوق پرسنل صرف می‌شود.

به گزارش نصر، رسول جوانعلی آذر، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هشت میلیارد تومان باقیمانده بودجه سال جاری این سازمان نیز برای تعمیر و نگهداری فضاهای ورزشی و فرهنگی هزینه می شود، افزود: با توجه به گستره وسیع ماموریت ها و فعالیت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، افزایش بودجه سالانه آن از سوی شورای اسلامی این شهر ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم حمایت اعضای شورای اسلامی تبریز از این سازمان برای انجام فعالیت های گسترده در حوزه های مختلف یادآوری کرد: تلاش می شود لایحه بودجه سال آینده این سازمان به صورت کارشناسی و بر مبنای تامین نیازمندی ها و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد. 
وی در عین حال از ایجاد بستر مناسب برای فعالیت فعالان حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و توزیع عادلانه امکانات به عنوان اولویت‌های این نهاد یاد کرد.

چهره های سرشناس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان الگو معرفی می شوند
جوانعلی آذر با تاکید بر اینکه حمایت از فعالان حوزه های مختلف با ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت آن ها و نه با پرداخت کمک های موردی محقق می شود، افزود: هنرمندان و فعالان حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از بازوان توانمند و پتانسیل های این سازمان هستند و برای بهره مندی از توانمندی های آنان در مسیر الگوسازی در جامعه، شناسایی آن ها در اولویت این سازمان قرار دارد.
وی اظهار داشت: در این راستا باید چهره های شاخص و برتر حوزه های مختلف مذهبی، علمی، دفاع مقدس، هنر و ادبیات، فرهنگ و ورزش شناسایی و به عنوان اسطوره و قهرمانان این حوزه ها به مردم معرفی شوند.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات شهری برای استفاده ساکنان مناطق مختلف شهر از دیگر اولویت های آینده این سازمان است، گفت: این اماکن و امکانات باید سازماندهی شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد و گروه های هدف را به استفاده از این امکانات ترغیب کرد.
جوانعلی آذر، ادامه داد: محله محوری از رویکردهای این سازمان در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بوده و برای تحقق آن تلاش می شود بسترهای لازم در این زمینه ایجاد و ظرفیت های موجود در مناطق مختلف شهر تقویت شود.

موازی کاری و نبود استراتژی مشترک از آسیب های حوزه فرهنگ است
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به تعدد و تنوع نهادها و متولیان فرهنگی در جامعه گفت: موازی کاری و نبود استراتژی مشترک از سوی این نهادها در حوزه های فرهنگی از آسیب ها و آفت های این حوزه است.
جوانعلی آذر، افزود: برای رسیدن به هدف مشخص در حوزه فرهنگی باید تقسیم کار درستی در این نهادها انجام شود و همه آن ها از هندسه فرهنگ و همگراسازی پیروی کرده و به انجام کارهای تخصصی روی بیاورند.
وی اظهار داشت: حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، حوزه وسیعی بوده و برای فعالیت در این حوزه ها همکاری نهادها و متولیان این حوزه ضروری است و بهم ریختگی وظایف آن ها موجب آسیب به این حوزه ها می شود.

هر شهروند یک هنرمند یا یک ورزشکار شود
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه ایجاد سلامتی و نشاط در شهروندان از رویکردهای آینده این سازمان است، گفت: در این راستا تلاش می شود با برگزاری برنامه های متعدد ورزشی و فرهنگی هر شهروند به یک هنرمند و یا هر شهروند به یک ورزشکار تبدیل شود.
جوانعلی آذر، ادامه داد: در طول سال باید برنامه هایی تدارک دیده شود تا هر شهروند تبریزی حداقل در طول ۵۲ هفته از سال بتواند چهار بار در فعالیت های ورزشی یا چهار بار در برنامه های فرهنگی و اجتماعی شرکت کند.
وی اظهار داشت: با اجرای این برنامه ها علاوه بر قطب سازی فرهنگ جامعه و همگرایی اجتماعی، زمینه نشاط و سلامتی شهروندان فراهم شده و مردم با تفاوت ها و گرایش های مختلف در آن ها حضور می یابند.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه شهر باید به بستری برای زیستن همه افراد با گرایش های مختلف تبدیل شود، گفت: با هم بودن مردم و حضور طیف بیشتری از آنان در برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای آینده نظام و انقلاب ضروری بوده و از نفوذ دشمن در جامعه جلوگیری می کند.
جوانعلی آذر، حفظ و احیای بخش هایی از بافت فرهنگی و تاریخی شهر، استفاده از توانمندی های سازمان های مردم نهاد با حفظ عدالت از استفاده این سازمان ها، اجرای برخی برنامه های تخصصی و عمومی از جمله برگزاری عصرهای کتاب، دعا و خنده در پارک ها، موسیقی زنده، کرسی تلاوت قرآن با شیوه های جذاب، دعا برای زندگی و شب های خاطره رل از اولویت های این سازمان در آینده دانست.
وی با اشاره به تداوم آموزش های شهروندی در سطح جامعه، یادآوری کرد: تلاش می شود برای ارایه این آموزش ها محیط و پارک تخصصی در نظر گرفته شود تا با همکاری آموزش و پرورش این آموزش ها به شکل بهتری به شهروندان ارایه شود.
انتهای پیام/
۸۰ درصد بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز صرف پرداخت حقوق می شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار