معاون حمل‌و نقل وزیر راه و شهرسازی:

شرکت‌های هواپیمایی هم‌چنان با ظرفیت ۶۰ درصد اجازه پرواز دارند

1400/08/10 - 12:53 - کد خبر: 53436 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل‌و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: لغو محدودیت مسافرگیری در پروازها از ابتدای آذرماه اجرا می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی کماکان موظف به مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما هستند.

به گزارش نصر، «شهرام آدم نژاد» روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص لغو محدودیت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، افزود: این قانون که مصوبه ستاد ملی کرونا است از ابتدای آذرماه اجرایی خواهد شد و فعلا شرکت‌های هواپیمایی موظف به بلیت فروشی با همان ظرفیت ۶۰ درصدی در پروازها هستند.
وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به واکسیناسیون اکثر شهروندان تصمیم بر تغییر محدودیت‌ها در بخش حمل‌و نقل برون شهری وجود دارد اما نه از امروز(دوشنبه ۱۰ آبان) و این قانون از ابتدای آذرماه اجرایی می شود.
آدم نژاد با اشاره به طراحی «سامانه امید» توسط وزارت کشور افزود: درحال برگزاری اطلاعات در این سامانه هستیم.
وی در خصوص نحوه کار این سامانه نیز گفت: مسافران از ابتدای آذرماه موظف هستند قبل از خرید بلیت مشخصات واکسن را در سامانه بارگذاری و در صورت تایید انجام واکسیناسیون بلیت آنها صادر می شود.
آدم نژاد درباره شرایط مسافرگیری در بخش جاده‌ای و ریلی نیز گفت: در سفر با اتوبوس و قطار نیز لغو ظرفیت ۸۰ درصدی مسافرگیری از اول آذر  مشروط به داشتن کارت واکسن مسافران، اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا شب گذشته معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسخه سوم و جدید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای حمل‌ونقل عمومی برون شهری را منتشر کرد.
بر اساس دستورالعمل جدید، پذیرش ۱۰۰ درصدی مسافر در هواپیما مجاز شد که زمان اجرای آن ابتدای اذرماه خواهد بود.
هم چنین در شناورها، قطار و اتوبوس ظرفیت مجاز پذیرش ۸۰ درصد خواهد بود. این محدودیت تا زمانی که سطح واکسیناسیون عمومی به ۸۰ درصد برسد، ادامه خواهد داشت
از دیگر موارد مذکور در این ابلاغیه این است که برای پروازهای داخلی ارائه PCR منفی ۷۲ ساعته یا کارت واکسیناسیون ضروری است. برای پروازهای خارجی ارائه PCR منفی ۹۶ ساعته و کارت واکسن الزامی می‌باشد؛ همچنین برای سفرهای جاده‌ای PCR منفی دو ساعته یا کارت واکسیناسیون و دریایی خارجی PCR منفی ۹۶ ساعته به همراه کارت واکسن و دریایی داخلی PCR منفی ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری برشمرده شده است.
انتهای پیام/
 شرکت‌های هواپیمایی هم‌چنان با ظرفیت ۶۰ درصد اجازه پرواز دارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار