رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی؛

همدلی دستگاه‌های اجرایی وقضایی آذربایجان‌غربی زمینه توسعه وآبادانی است

1400/08/10 - 11:01 - کد خبر: 53422 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تعامل، هم افزایی و انسجام بین دستگاه‌های مختلف زمینه ساز توسعه و آبادانی استان خواهد شد.

به گزارش نصر، ناصر عتباتی روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی، افزود: ظرفیت‌های خوبی مانند شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی که یک اهرم اجرایی قوی محسوب می شوند می تواند در حل مشکلات استان بسیار تاثیر گذار باشد.
وی اضافه کرد: شورای دستگاه‌های نظارتی استان هم در جهت حل و فصل مسائل مدیریتی و کمک و صیانت به مدیران ظرفیت‌های بالایی دارد.
وی ادامه داد: ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری ، با کمک مجموعه های قضایی و اداری اتفاقات خیلی خوبی را رقم زده است و در حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد و در حمایت از کارآفرینی و اشتغال زایی و گرفتن از دست بخش خصوصی و کارآفرینان اقتصادی نقش آفرین بوده است.
رییس شورای قضایی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با کمک و حمایت دستگاه های اجرایی چه در کمیته قضایی و چه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می توان یکی از مهمترین مشکلات که مشکل معیشتی است را تا حدود زیادی حل کرد.
وی تاکید کرد: مسایل اقتصادی نقش مهمی در حوزه بزهکاری، آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی دارد به طوری که تعداد قابل توجهی از زندانیان درگیر مسائل معیشتی‌اند و به خاطر همان نیازهای روزانه مرتکب بزهکاری شده اند.
عتباتی ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق عامه دادستانی شهرستان ها و دادستان مرکز استان پای کار هستند و برنامه های پیشگیری قابل توجهی در مقوله حقوق عامه در دستور کار دارند.
وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در دادگستری آذربایجان‌غربی صورت گرفته طراحی برنامه عملیاتی برای تمام حوزه‌های قضایی برای سال ۱۴۰۰ است افزود: در این راستا تمامی اهداف سند تحول قضایی در این برنامه دیده شده است.
وی ادامه داد: برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و اداری به عنوان یکی از سیاست های اصلی دستگاه قضایی در دستور کار است که با نگاه پیشگیرانه، بازدارنده و حمایتی خواهد بود. 
وی به همکاری بین مجموعه دستگاه قضایی و اجرایی تاکید کرد و گفت: امید است با کمک و تعامل بین ۲ مجموعه تدابیر پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف اتخاذ گردد.
عتباتی اظهار داشت: با توجه به اینکه ریشه بسیاری از پرونده ها از ناحیه ادارات و ارگان های دولتی تشکیل می‌شود اگر مدیران به موقع به تکالیف و وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کنند و وظیفه صیانتی و مراقبتی خود را انجام دهند کار به وقوع جرم و تشکیل پرونده نخواهد رسید.
در ادامه این جلسه برخی از اعضای شورای قضایی استان هم مطالبی را بیان کردند.
انتهای پیام/
همدلی دستگاه‌های اجرایی وقضایی آذربایجان‌غربی زمینه توسعه وآبادانی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار