خبر/

سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه ۲ برابر شد

1400/08/09 - 17:18 - کد خبر: 53392 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اعلام اینکه در سال زراعی جاری گام دوم طرح جهش تولید در ۲۱ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا می‌شود، گفت: سطح اجرای طرح جهش تولید در این شهرستان نسبت به سال اول اجرای این طرح بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش نصر، اسماعیل کریمی اصل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  از اراضی تخصیص یافته برای اجرای این طرح در سال جاری، ۸۳ درصد آن به کشت گندم دیم با ارقام جدید و اصلاح شده (باران، صدرا، هشترود و واران ) اختصاص یافته است.
وی اعلام کرد: عملیات کاشت در این اراضی از نیمه مهرماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اواسط آبان ماه به پایان برسد.
کریمی همچنین گفت: ۵۵ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان تحت پوشش این طرح که اقدام به کشت محصول گندم و جو کرده بودند، از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان پرداخت شده است.
وی افزود: تا کنون در حدود ۱۶۰۰ تن  کودهای ازته و فسفاته در بین بهره برداران و دیم کاران اراضی کشاورزی این شهرستان توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی و افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان، مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهاست.
انتهای پیام/
سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه ۲ برابر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار