فرماندار خبر داد:

برگزاری جشنواره‌های «غذاهای سنتی» و «تئاتر کوتاه ارسباران» در اهر

1400/08/09 - 15:37 - کد خبر: 53385 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اهر از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی همزمان با پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، رسول خدابخش در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی شهرستان اهر، گفت: در راستای شناسایی و احیای سنت‌های دیرینه این شهرستان در خصوص تهیه خوراکی‌ها و غذاهای سنتی، جشنواره غذاهای سنتی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در این جشنواره سعی خواهد شد تا به معرفی ظرفیت‌های خوراکی و غذای شهرستان اهر توجه ویژه کرده و مردم را به پخت دوباره غذاهای سنتی و سالم سوق دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان اهر در خصوص تولید، فراوری و فروش انواع غذاهای سنتی، گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان مردم باعث جذب گردشگر و ایجاد اشتغال در این زمینه نیز فراهم خواهد شد.
خدابخش هم‌چنین از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر نیز خبر داد.
وی گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از جمله بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری در سطح استانی آذربایجان شرقی و حتی ملی است که همه ساله پذیرای هنرمندان زیادی از سراسر کشور می‌شود.
وی افزود: امسال نیز این دوره از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در آبانماه با حضور هنرمندان برجسته بیش از ۱۵ استان کشور در شهرستان اهر برگزار خواهد شد. 
فرماندار اهر گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح استانی و ملی می‌تواند نقش مهمی در شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و غیره برای گردشگران و هنرمندان سراسر کشور ایجاد کند.
انتهای پیام/
 برگزاری جشنواره‌های «غذاهای سنتی» و «تئاتر کوتاه ارسباران» در اهر خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار