مدیرعامل آب منطقه ای استان خبر داد:

بازگشایی، لایروبی و رفع تصرفات 80 هکتار از اراضی بستر رودخانه های آذربایجان شرقی

1400/08/08 - 15:05 - کد خبر: 53307 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از اجرای عملیات بازگشایی، آزادسازی، لایروبی و رفع تصرفات 80 هکتار از اراضی بستر رودخانه های این استان در هفت ماه آغازین سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده با اعلام این خبر افزود: این عملیات در مساحت 80 هکتاری و به طول 8 کیلومتر از بازه های اولویت دار با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال به اجرا رسیده است.
وی افزود: این عملیات به منظور جلوگیری از دخل و تصرفات در اراضی حکومتی شامل رودخانه ها و مسیل ها و همچنین جلوگیری از خطرات ناشی از بروز خسارات جانی و مالی ناشی از خطرات سیل، در مناطق خارج از حیطه وظایف دهیاران و شهرداران و سایر ارگان های متولی، با استفاده از اعتبارات عمرانی انجام گرفته است.
لازم به ذکر است طبق "آئین نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب" و به استناد جزء (3) تبصره (13) ماده احده قانون بودجه سال 1400 کل کشور، اقدامات مربوط به تنظیف و لایروبی رودخانه ها، مسیل ها و کانال ها در داخل محدوده شهرها و روستاها با تأمین اعتبار لازم بر اساس این آئین نامه انجام خواهد شد.
شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی از شهرداران و دهیاران درخواست می کند با هماهنگی امور منابع آب شهرستان های استان نسبت به انجام مطالعات جامع، برای جمع آوری و دفع ایمن آب های سطحی برای جلوگیری از بروز خسارات و مشکلات در مواقع حدوث سیلاب ها اقدام نمایند.
انتهای پیام/
بازگشایی، لایروبی و رفع تصرفات 80 هکتار از اراضی بستر رودخانه های آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار