رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

تداوم شرایط ناپایدار جوی در آذربایجان شرقی طی هفته جاری

1400/08/08 - 12:12 - کد خبر: 53288 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم شرایط ناپایدار جوی طی هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، اغلب روزهای هفته‌ی جاری جوی ناپایدار همراه با بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای شنبه و یکشنبه ناپایداری‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.
وی ادامه داد: در نواحی گرمسیری استان به ویژه نیمه جنوبی، رگبار باران و رعد و برق و در نواحی سردسیر و مرتفع نیز بارش برف و مه دور از انتظار نیست که با توجه به شدت ناپایداری‌ها طی دو روز آینده احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و در نواحی کوهستانی و سردسیر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای و کاهش دید به علت مه آلود بودن هوا پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: از لحاظ دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای وجود نخواهد داشت، البته به طور نسبی طی دو روز آینده افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، اما از روز چهارشنبه مجددا کاهش خواهد یافت.
امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۱۹ و ۹ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۵ درجه است که نسبت به دیروز یک درجه افزایش یافته است.
وی در پایان در رابطه خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان بیان کرد: مراغه و ملکان با ۲۴ درجه و کلیبر با چهار درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهای استان گزارش شده‌اند.
انتهای پیام/
 تداوم شرایط ناپایدار جوی در آذربایجان شرقی طی هفته جاری خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار