برگزاری ششمین همایش ملی پلیمر ایران در تبریز

1400/08/06 - 19:35 - کد خبر: 53252 نسخه چاپی

نصر: ششمین همایش ملی پلیمر ایران به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی سهند آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نصر، دبیر اجرایی این همایش با اشاره به ارسال بیش از 150 مقاله به دبیرخانه همایش گفت: 48 مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و 85 مقاله به صورت پوستر در این همایش دو روزه ارائه شد.
رضایی افزود: اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، متخصصان و صاحبان صنایع از شرکت کنندگان اصلی این همایش بودند که در آن دستاوردهای پژوهشی انجام شده در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی شرکت‌ها و همچنین چالش‌های صنعت پلیمر به اشتراک گذاشته شد.
 ششمین همایش ملی پلیمر به مدت دو روز با شعار پژوهش و آموزش تقاضامحور و رویکرد ارتباط با صنعت و با هدف توسعه و حرکت به سمت صنعتی شکوفا و دانش‌بنیان، با همکاری انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران در تبریز برگزار ‌شد.
 ارایه مقالات پژوهشی کاربردی و فنآورانه، نشستهای علمی – تخصصی با موضوعات کاربردی و صنعتی حوزه مهندسی پلیمر، بازار ایده و فنآوری، طرح چالشهای پژوهشی صنایع پلیمر کشور در قالب همکاری پژوهشی با دانشگاهها و پژوهشگاهها بخشهای این همایش علمی اعلام شده است.
سنتز پلیمرها، کاتالیست‌ها‌ی پلیمریزاسیون و مهندسی پلیمریزاسیون، فیزیک پلیمرها، فرآیندهای شکل‌دهی پلیمرها، شبیه‌سازی و مدل‌سازی و رئولوژی سامانه‌های پلیمری، کامپوزیت‌ها و آلیاژهای پلیمری، فیلم‌ها و غشاهای پلیمری، حسگرها و پلیمرهای هوشمند، بازیافت پلیمرها و محیط زیست، پلیمرهای تجدیدپذیر و کاربرد پلیمرها در سامانه‌های تولید و پزشکی از مهمترین محورهای این همایش ملی است.
رویداد ایده بازار مهندسی پلیمر نیز در حاشیه این همایش به منظور شناسایی فناوران مستعد و برطرف کردن نیازها و چالش‌های فناورانه صنعت پلیمر کشور، با همکاری دانشگاه صنعتی سهند و مرکز تبادل فناوری ایده بازار دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از برنامه های جنبی همایش برگزار شد.
به گفته دبیر اجرایی این همایش، 17 ایده در این رویداد مطرح و پس از داوری 6 ایده برتر انتخاب شد.
انتهای پیام/
برگزاری ششمین همایش ملی پلیمر ایران در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار