رئیس مجمع نمایندگان مردم استان اردبیل؛

راه جدید ارتباطی در مسیر خلخال - آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود

1400/08/06 - 14:45 - کد خبر: 53240 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجمع نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: با تکمیل عملیات اجرایی ساخت پل روستای کمر بر روی رودخانه قزل‌اوزن مسیری جدید برای تسهیل در تردد اهالی این منطقه به استان آذربایجان‌شرقی ایجاد خواهد شد.

به گزارش نصر، سیدغنی نظری روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پروژه ساخت پل کمر در ۷۰ کیلومتری از مرکز خلخال و ۱۵ کیلومتری شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم این شهرستان بر روی رودخانه قزل‌اوزن افزود: با تکمیل این پروژه و برقراری ارتباط اهالی روستای کمر خلخال تا روستای گاو در شهرستان میانه ارتباط ۲ استان آذربایجان‌شرقی و اردبیل از این مسیر جدید برقرار می‌شود.
وی اظهارکرد: نبود پل بر روی این رودخانه در خلخال که دارای ظرفیت کشاورزی و باغداری بالایی است ، مشکلات بسیاری را برای تردد اهالی روستاهای گاو و کمر ایجاد کرده بود که با ساخت این پل پس از سال‌ها انتظار یکی از خواسته‌های به حق مردم این منطقه محقق می‌شود.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت عرشه این پل با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و در حال حاضر پیمانکار مجری پروژه در حال اجرای عرشه پل و تکمیل بتون‌ریزی در مراحل پایانی سقف پل است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهارکرد: رودخانه قزل‌اوزن یکی از رودخانه‌های بزرگ کشور به طول ۹۰ کیلومتر در طول مسیر شهرستان خلخال و کوثر جاری است.
نظری گفت: عملیات اجرایی این پل که از سال ۱۳۸۹ آغاز و پس از اجرای بخشی از بدنه پل با طول ۱۲۰ متر و سه دهنه ۴۰ متری پروژه بصورت نیمه‌کاره رها شده بود که با سفر معاون وزیر راه وشهرسازی به این شهرستان ، عملیات اجرایی این پل پس از ۱۲ سال امسال از سر گرفته شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/
راه جدید ارتباطی در مسیر خلخال - آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار