استاندار در دیدار رئیس دانشگاه قاضی آنکارا تاکید کرد

لزوم گسترش روابط مشترک علمی و کارآمد بین تبریز و آنکارا/ آمادگی ترکیه برای ایجاد کرسی زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه تبریز

1397/12/26 - 15:30 - کد خبر: 532 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‎شرقی ضمن برشمردن زمینه‎های مورد علاقه همکاری بین این استان، شهر تبریز و آنکارا، بر گسترش روابط مشترک علمی و کارآمد فی‎مابین تاکید کرد.

به گزارش نصر،  محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه قاضی آنکارا  اظهار کرد: فرهنگ و تمدن مشترک، عمیق و ریشه‎داری که بین ایران و ترکیه وجود دارد ما را به گسترش ارتباطات بین دو کشور ترغیب می‌کند.

وی افزود: از سال‌های دور روابط تجاری سیاسی و اقتصادی گسترده‎ای بین دو کشور وجود داشته و ما خواهان بسط و توسعه این روابط در زمینه‎های علمی هم هستیم.

پورمحمدی با بیان اینکه در تبریز دانشگاه‎های بزرگ و شاخصی وجود دارد، تصریح کرد: آذربایجان‎شرقی آماده تبادل استاد و دانشجو، همکاری شرکت‎های دانش‎بنیان و اجرای طرح‎های مشترک علمی با دانشگاه‎های ترکیه است.

رئیس دانشگاه قاضی آنکارا نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای این دانشگاه در حوزه‎ها و رشته‌های مختلف با دانشگاه‎های تبریز، بر آمادگی دانشگاه قاضی برای توسعه همکاری‎های بیشتر تاکید کرد.

ابراهیم اوسلان افزود: دانشگاه قاضی به عنوان یکی از دانشگاه‎های برتر ترکیه، علاقه‎مند به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک برای تبادل استاد و دانشجو است.

وی خاطرنشان کرد: آماده ایجاد کرسی زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه تبریز و تبادل تفاهم‌نامه‎های همکاری متقابل با دانشگاه‎های تبریز، علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‎های استان آذربایجان‎شرقی هستیم.

انتهای پیام/

لزوم گسترش روابط مشترک علمی و کارآمد بین تبریز و آنکارا/ آمادگی ترکیه برای ایجاد کرسی زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار