خبر/

واکنش کاخ سفید به تاریخ احتمالی ازسرگیری مذاکرات وین

1400/08/05 - 23:28 - کد خبر: 53196 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی کاخ سفید با اشاره مطرح شدن تاریخ احتمالی ازسرگیری مذاکرات احیای برجام، اظهار کرد که آمریکا در قبال ایران، مسیر دیپلماسی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش نصر، جن ساکی - سخنگوی کاخ سفید - روز چهارشنبه با اشاره به صحبت‌های علی باقری (معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران) درخصوص زمان ازسرگیری مذاکرات وین گفت: آن‌ها در طی روزها و هفته‌های گذشته اظهارنظرهای مشابهی داشته‌اند.
وی تاکید کرد که واشنگتن متعهد به دنبال کردن مسیر دیپلماتیک است.
جن ساکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من تعیین زمان برگزاری دور آتی مذاکرات را به مذاکره‌کنندگان اصلی واگذار می‌کنم. طرح ما همچنان تعهد در قبال تعهد خواهد بود و این را به عهده اروپایی‌ها و مذاکره‌کنندگان می‌گذاریم تا بگویند گام بعدی در چه زمانی رخ می‌دهد.
علی باقری - معاون سیاسی وزیر امور خارجه - که به بروکسل سفر کرده است، در مقر اتحادیه اروپا با «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه دیدار و در خصوص لغو موثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این ملاقات با تاکید بر تجربه چندساله بدعهدی در اجرا و نهایتا خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی‌عملی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته‌شده خود، اظهار کرد: آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو موثر تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته‌های ایران در این‌خصوص را برآورده سازد.
باقری ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف‌های مقابل را خواسته غیرقابل چشم‌پوشی ایران دانست.
در این ملاقات دوطرف موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور کرده و توافق کردند مذاکرات را در ماه نوامبر شروع کنند.
انتهای پیام/
واکنش کاخ سفید به تاریخ احتمالی ازسرگیری مذاکرات وین خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار