خبر/

«تکه‌های سنگین سرب» بار دیگر به روی صحنه رفت

1400/08/05 - 17:35 - کد خبر: 53186 نسخه چاپی

نصر: نمایش «تکه های سنگین سرب» شب گذشته برای دومین بار پس از چند ماه وقفه در تبریز با حضور مسئولان ارشد استانی به روی صحنه رفت.

به گزارش نصر، "سعید رضانژاد"، تهیه کننده و کارگردان نمایش «تکه های سنگین سرب» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر حرکت فرهنگی چنانچه تبلیغ نشود، مغفول مانده و محکوم به شکست خواهد بود، بنابراین امیدواریم رسانه‌ها صدای رسای ما هنرمندان باشند و در انعکاس رویدادهای فرهنگی که بعد از مدت‌ها تعطیلی، کورسویی ایجاد شده، ما را حمایت کنند.
وی با بیان اینکه نمایش «تکه های سنگین سرب»  مقطعی از زندگی و لایه‌های درونی شخصیت شهید چمران در لبنان را به تصویر می‌کشد، گفت: این نمایش، دیالوگ محور است و تنها دو بازیگر دارد و راوی بعد از شهادت شهید چمران طی نامه‌ای به فرزندان آمریکایی شهید چمران، ایشان را معرفی می‌کند.
این تهیه کننده و کارگردان تبریزی با اشاره به اینکه زندگی شهید چمران دراماتیک و خوره نمایش‌نامه‌نویسان و کارگردانان است، افزود: خوشبختانه نمایش‌نامه‌نویس با انجام تحقیقات گسترده، زوایای پنهان مقطعی از زندگی شهید چمران را بیرون کشیده و ارایه می‌دهد.
وی تولید کارها و اجراهای ضعیف را زمینه‌ساز لوس شدن ومخاطب‌گریزی در ژانر جنگ و دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: من هنرمند و متولیان فرهنگی در پیدایش و تداوم این روند مقصریم چرا که اعمال سلایق و ایده‌های شخصی از سوی سیاست‌گذاران و متولیان فرهنگی استان و کشور و پیاده‌سازی همین کلیشه‌ها از سوی من هنرمند در ژانر جنگ باعث این مشکلات بوده است.
رضانژاد ادامه داد: با دخالت‌های خود، مخاطبان این ژانر را فراری داده‌ایم. اول باید اینها را برگردانیم و مخاطبان موجود را نگه‌داریم و آنهایی که قهرند را آشتی دهیم. باید تلاش کنیم با فاصله گرفتن از تولیدات و بازی‌های آبکی و غیرحرفه‌ای، این عرصه را قوی نشان دهیم.
تهیه کننده و کارگردان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» با بیان اینکه تا حدودی خودمان را در انتخاب متن و فونداسیون نمایش، انتخاب بازیگر، موفق می‌بینم، گفت: هدف از اجرای این نمایش، ادای دینی هست که به شهید چمران داشتم.
وی، با اشاره به متفاوت بودن زاویه نگاه این نمایش نسبت به اجرای ایوب آقاخانی در تهران، خاطرنشان کرد: حامد منافی در نقش شهید مصطفی چمران و نیلوفر علیپور کامران در نقش غاده جابر، همسر لبنانی شهید چمران، دو بازیگر این نمایش هستند که خوشبختانه در سری نخست اجراها با استقبال عموم مواجه بوده ایم.
گفتنی است، سری دوم اجراهای نمایش «تکه‌های سنگین سرب» همه روزه تا ۱۳ آبان‌ماه از ساعت 18:30 در سالن تئاتر مستقل مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز به روی صحنه می رود.
انتهای پیام/
«تکه‌های سنگین سرب» بار دیگر به روی صحنه رفت سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار