فرمانده بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌ شرقی:

70 درصد دانش آموزان آذربایجان بسیجی هستند

1400/08/05 - 12:01 - کد خبر: 53159 نسخه چاپی

نصر: فرمانده بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌ شرقی گفت: ۷۰ درصد دانش آموزان استان به صورت عادی و فعال عضو بسیج هستند. جامعه هدف بسیج دانش آموزی از کلاس سوم تا دیپلم است.

به گزارش نصر "وحید فرشباف" امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کل کشور وجود دارد که ۱۸۵۰ شهید دانش آموز از استان آذربایجان شرقی هستند.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که آرمان‌ ها و ارزش‌ های دانش آموزان شهید را به دانش آموزان انتقال بدهیم و دانش آموزانی در طراز انقلاب تربیت کنیم.
فرمانده بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به یافتن نخبگانی که در مساجد هستند و دغدغه فرهنگی دارند، گفت: به این نخبگان آموزش و گواهی لازم داده شده و به مدارس معرفی می‌ شوند تا به به معاون پرورشی کمک کنند و البته بسیاری از موارد دانش آموزان را در مسجد پیگیر هستند.


 
وی ادامه داد: برنامه ما این است که در سال ۱۴۰۰ پنجاه مدرسه دیگر را به این تعداد مدارسی که نخبگان فرهنگی بسیج داریم، اضافه کنیم؛ ضمن اینکه نخبگان دانش آموزی را شناسایی می‌ کنیم و برنامه‌ های خاص برای این نخبگان داریم.
فرشبافت با اشاره به دیگر طرح‌‌‌ های بسیج دانش آموزی عنوان کرد: دومین برنامه‌ ای که برای ما حائز اهمیت است طرح یاوران ولایت است زیرا کادرسازی جز اولویت‌ های بسیج دانش آموزی است. در این کادرسازی دانش آموزان دوم دبیرستانی را که تربیت شده‌ اند به عنوان فرمانده واحد پیشگام معرفی می‌ کنیم و دوره‌ های طرح ولایت برای آن ها برگزار می‌ کنیم تا مدیریت‌ های آینده را قبول کنند و در این جنبه هم بازخورد بسیار خوبی داشته‌ ایم.


 
وی در خصوص به کارگیری مربیان متخصص درس آمادگی دفاعی ابراز کرد: ما دوره‌ هایی برای این عزیزان برگزار کردیم و به توانمندسازی دبیران و مربیان آمادگی دفاعی پرداختیم زیرا کسانیکه گواهینامه مربیگری کسب نکرده‌ اند نکردند، حق تدریس ندارند. منتظریم با کاهش ضریب کرونا برای ۶۰۰ نفر داوطلب ثبت نام شده دوره‌ های ضمن خدمت برگزار شود و این افراد هم به عنوان مربیان آمادگی دفاعی مشغول به کار شوند.
فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان تاکید کرد: موضوع بعدی بسیج سازندگی، بسیج دانش آموزی و اردوهای طرح هجرت است. همچنین سردار زهرایی در سفرشان به تبریز گفتند که این بسیج دانش آموزی استان سرآمد کشور است و واقعا هم اینگونه است.
وی افزود: ما ۹۵۰ گروه جهادی دانش آموزی ثبت شده داریم که هرکدام متشکل از ۲۰ دانش آموز است که در بحث مرمت، بازسازی و بهسازی مدارس مشارکت دارند.
وی ادامه داد: در زمان کرونا این دانش آموزان ۲۳ میلیارد ریال در قالب لوازم تحریر، کیف، کفش، تبلت، موبایل، بسته معیشتی و … به ۱۷ هزار خانوار کمک کردند.
فرشباف در خصوص کسب مدال توسط دانش آموزان بسیجی هم گفت: با برگزاری لیگ پایا دانش آموزان بسیجی استان با کسب ده مدال سرآمد هستند که هفته بعد مدال این دانش آموزان اهدا می‌شود.
وی با اشاره به جامعه هدف بسیج دانش آموزی اظهار کرد: از کلاس سوم تا دیپلم جامعه هدف بسیج دانش آموزی است و ۷۰ درصد دانش آموزان استان عضو بسیج به صورت عادی و فعال هستند.
فرشباف با بیان اینکه در بحث حضور فعال در عرصه فضای مجازی ما کار زیادی انجام دادیم، تصریح کرد: حضور ۴۲ درصدی رای اولی‌ های استان در انتخابات موید این مساله است، ما در شبکه شاد و ایتا حضور فعال داریم اما در دیگر شبکه‌های نیز حضور داریم.
وی ادامه داد: از جمله کارهایی که این هفته قرار است انجام شود تولید کلیپ با موضوع سبک زندگی دانش آموزی و پویش دنیای بدون آمریکا است، همچنین ما برپایی راهیان نور را ترک نکردیم و فعلا به دلیل کرونا دانش آموزان به صورت مجازی از طریق شبکه شاد به دیدن مناطق عملیاتی می‌روند.
فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان در پایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با حضور فعالانه دانش آموزان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
70 درصد دانش آموزان آذربایجان بسیجی هستند سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار