مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

رصد تالاب‌ها برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان ضروری است

1400/08/05 - 11:38 - کد خبر: 53155 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: رصد و پایش تالاب‌ها و سدهای استان برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضروری است.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد با اشاره به آمادگی گروه‌های واکنش سریع دامپزشکی استان برای مقابله با بیماری آنفوآلانزای فوق حاد پرندگان افزود: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان آزاد پرواز و احتمال انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به پرندگان بومی، طیور روستایی و مرغداری‌های صنعتی و همه گروه‌های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند.
وی اظهار کرد: اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم این اداره کل باید با همکاری کارشناسان اداره کل محیط زیست استان به رصد و پایش تالاب‌ها و سدهای سطح استان اقدام کنند تا در صورت مشاهده‌ این بیماری در پرندگان آبزی مهاجر در اسرع وقت نمونه‌برداری و اقدامات بعدی در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری انجام شود.
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوعی بیماری ویروسی است که سه نوع تیپ a، b و c دارد و فقط تیپ A می‌تواند در طیور ایجاد بیماری کند و قابل انتقال به انسان است.
مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ از پرندگان در مرعض خطر این بیماری هستند.
انتهای پیام/
 رصد تالاب‌ها برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان ضروری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار