خبر/

دمای هوای زنجان به نقطه صفر رسید

1400/08/05 - 10:06 - کد خبر: 53144 نسخه چاپی

نصر: کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان دمای فعلی زنجان (مرکز استان) با ۷ درجه سانتیگراد کاهش نسبت به روز گذشته در همین ساعت، به نقطه صفر رسید.

به گزارش نصر، حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۳- درجه سانتیگراد و حلب از توابع شهرستان ایجرود نیز با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط این استان بودند.
وی با بیان اینکه میزان دمای هوای این استان از روز جمعه روند افزایشی خواهد داشت، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته هواشناسی، روز جمعه سامانه بارشی نشات گرفته از روی دریای مدیترانه، وارد منطقه و استان شده و عمده فعالیت آن نیز روز شنبه /۸ آبان ماه/ خواهد بود.
سلطانی یادآور شد: بعدازظهر روز گذشته /سه شنبه/ با نفوذ سامانه بارشی ضعیف به منطقه و این استان در برخی مناطق زنجان تا صبح امروز /چهارشنبه/ بارندگی خفیف و پراکنده اتفاق افتاد و در حال حاضر نیز هوا صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات مه آلود است و احتمال بارش های خفیف و محلی به ویژه در مناطق کوهستانی پیش بینی می شود.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
دمای هوای زنجان به نقطه صفر رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار