بارش برف موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های خلخال شد

1400/08/04 - 15:22 - کد خبر: 53113 نسخه چاپی

نصر: فرمانده پلیس راه خلخال _ زنجان گفت: بارش برف در جنوب استان اردبیل که بارش آن از بامداد امروز شروع شده موجب لغزندگی جاده‌های ارتباطی خلخال و کندی تردد خودروها در جاده‌های این شهرستان منتهی به استان گیلان شد.

به گزارش نصر، سرهنگ نجات حمزه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: هم‌اکنون بارش برف در جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل و راه‌های روستایی  واقع در مناطق مرتفع  این شهرستان ادامه داشته و موجب لغزندگی جاده شده   است.
وی با تاکید بر اینکه لزوم افزایش هوشیاری رانندگان در عبور از جاده‌های برفی ضرورت دارد، به مردم توصیه کرد از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
به گفته فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان ، اطمینان از سلامت فنی خودرو و نداشتن اشکال در سیستم گرمایشی  ،همراه داشتن زنجیر چرخ، لوازم گرمازای زمستانی از جمله پتو، داشتن عاج کافی در لاستیک‌های خودرو ، بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو در زمان رانندگی برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در راه‌های لغزنده به همه رانندگان توصیه می‌شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: با وجود  بارش برف در منطقه تمام راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها بدون استفاده زنجیر چرخ جریان دارد.
معروف خسروی افزود: موج جدیدی از بارندگی برف که از عصر روز گذشته در منطقه آغاز شده هم اکنون شدت گرفته و ارتفاع برف در برخی از گردنه‌های کوهستانی از جمله گردنه الماس واقع در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم به خلخال و پونل به بیش از 10 سانتی‌متر رسیده است.
وی با توصیه به رانندگان برای به همراه داشتن  زنجیرچرخ در راه‌های برفی این شهرستان گفت: راهداران از ساعت 3 بامداد امروز در حال برفروبی، تیغه‌زنی و نمک‌پاشی مسیرهای برفگیر خلخال - پونل و خلخال - اسالم هستند و به علت برودت بالا و سطح یخی و لغزنده جاده لزوم داشتن زنجیر چرخ برای استفاده های مقطعی در طول راه‌های منتهی به استان گیلان برای رانندگان عبوری از این محورها ضرورت دارد .
غلامرضا گلمرادی رئیس اداره هواشناسی خلخال هم از ورود جبهه هوای سرد و  مرطوب به منطقه خبر داد و گفت: بارندگی برف و باران تا پایان امروز ادامه داشته و با فروکش برف و صاف شدن آسمان از صبح روز پنجشنبه دمای هوا  کاهش یافته و افت دما به چندین درجه منفی صفر خواهد رسید.
انتهای پیام/
بارش برف موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های خلخال شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار