مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

هرچه در زمینه کتاب سرمایه گذاری کنیم، کافی نیست

1400/08/04 - 11:55 - کد خبر: 53089 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که کتاب اثرگذاری خاص خود را دارد و هرچه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم کافی نیست، گفت: باید جوانان با هر فکر و اندیشه ای در مجموعه کتاب شهر تبریز با همدیگر بحث و گفت وگوی فرهنگی و کلامی کنند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی در آیین افتتاح هشتمین شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای «کتاب‌شهر ایران» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: «کتاب‌شهر تبریز» یک پاتوق فرهنگی است و اهداف اقتصادی برای آن متصور نیستیم.
وی ادامه داد: برای شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی فقط یک «کتاب‌شهر» کافی نیست بلکه ما باید در هر شهر استان یک مجموعه این چنینی داشته باشیم.
شعبانی با تاکید بر اینکه در شهر تبریز حداقل به ۱۰ مجموعه «کتاب‌شهر» نیاز داریم، افزود: تبریز نیازمند این چنین مجموعه های فرهنگی است، البته افتتاح این مجموعه نقطه آغاز خوبی است، ولی باید همچنان تداوم داشته باشد.
وی با بیان این‌که 20 درصد از عایدی این مجموعه وقف امام رضا (ع) می شود، گفت: هدف راه اندازی این مجموعه سود اقتصادی نیست بلکه به دنبال کارهای فرهنگی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی در شهر تبریز هستیم و امیدواریم بتوانیم تعداد چنین مجموعه های فرهنگی فاخر را افزایش دهیم.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان؛ این مراسم با حضور علی اسماعیلی مدیر عامل کتاب شهر ایران برگزار شد و علاوه‌بر جشن امضای کتاب‌، آقایان ناصر فیض و احمد بابایی به شعرخوانی پرداختند.
کتاب شهر ایران به دنبال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است 
«علی اسماعیلی»، مدیر عامل کتاب شهر ایران نیز در این جلسه گفت: اولویت کتاب شهر تبریز اشاعه فرهنگی کتابخوانی بوده و ما یک مجموعه فرهنگی هستیم.
وی اظهار کرد: مجموعه کتابشهر و ستاد مرکزی به شکل فروشگاه زنجیره ای فعالیت می کند و ما فقط زیرساخت را آماده می کنیم و زنجیره ای بودن هم صرفا به هم افزایی کمک می کند.
وی با بیان این‌که این فروشگاه به صورت متمرکز اداره می شود، افزود: کار فرهنگی سود اقتصادی ندارد، کتاب و کتابفروشی درآمد چندانی ندارد، بلکه رویکرد فرهنگی مد نظر ما است.
اسماعیلی ادامه داد: این محل‌ها به نوعی پاتوق فرهنگی و هنری است که خدمات مختلفی از قبیل امور تفریحی، محصولات فرهنگی و خوراک سالم در یک مکان فرهنگی ارائه می‌دهند.
گفتنی است «کتاب‌شهر ایران» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و شعبه تبریز هم در خیابان امام و روبه روی مسجد سالار شهیدان واقع شده که امروز افتتاح شد.
فروشگاه «کتابشهر تبریز» که هشتمین و بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مجموعه کتابشهر ایران در سطح کشور است، در مساحت ۲۷۰ مترمربع، بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است و دارای بخش‌های کودک و نوجوان (با بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب)، لوازم‌التحریر، هدایای فرهنگی، بازی‌های فکری کودک،‌ نوجوان و بزرگسال و مشاوره رایگان (تحصیلی، ازدواج، سبک زندگی ) می‌باشد.
کتابشهر تلاش می‌کند علاوه‌بر عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، به‌عنوان پاتوقی برای برگزاری رویدادها و گردهمایی‌ها، زمینه را برای تضارب آرای اصحاب فرهنگ و هنر فراهم کند و جریان‌سازی فرهنگی در شهرها از این طریق انجام شود.
انتهای پیام/
 هرچه در زمینه کتاب سرمایه گذاری کنیم، کافی نیست خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار