مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛

پروازهای مسیر تبریز - آنکارا برقرار می‌شود

1400/08/01 - 17:16 - کد خبر: 52960 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پروازهای مسیر تبریز - آنکارا از ۹ آبان از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی برقرار می‌شود.

به گزارش نصر، رامین آذری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرواز تبریز - آنکارا توسط شرکت هواپیمایی ترکیش انجام می شود و طبق برنامه اعلام شده روزهای یکشنبه هر هفته ساعت ۱۵:۰۵ وارد فرودگاه تبریز شده و ساعت ۱۶ تبریز را به مقصد آنکارا ترک می کند.
وی با اشاره به پروازهای مسیر استانبول، ازمیر و ایروان از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، اعلام کرد: با برقراری پرواز تبریز - آنکارا، تعداد مسیرهای بین المللی فرودگاه تبریز به چهار مسیر افزایش می یابد.
آذری، خاطرنشان کرد: مسیر تبریز - استانبول در نیمه نخست سالجاری عنوان پرترددترین مسیر بین المللی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران را به خود اختصاص داده است.
 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.
انتهای پیام/
پروازهای مسیر تبریز - آنکارا برقرار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار