سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی؛

میز تجاری شیرینی و شکلات به میزبانی تبریز برگزار می‌شود

1400/08/01 - 12:26 - کد خبر: 52935 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از برگزاری میز ملی تجاری شیرینی و شکلات کشور در تبریز با حضور مدیران و کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

به گزارش نصر، غلامعلی راستی روز شنبه در دیدار با رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات کشور گفت: این رویداد در آینده نزدیک و با حضور کارشناسان و دست اندرکاران حوزه تجارت خارجی صنایع شیرینی و شکلات از جمله رایزنان بازرگانی کشور به صورت فراملی برگزار خواهد شد.
وی افزود: چالش های تولید و صادرات صنایع و محصولات مرتبط با شیرینی و شکلات در این وبینار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سرپرست سازمان صمت استان با بیان اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده تامین مواد اولیه و واردات ماشین آلات مرتبط با خطوط تولید از جمله چالش ها و مشکلات پیش روی صنعت شیرینی و شکلات است،  اضافه کرد: از همه کارشناسان و تصمیم‌گیران مرتبط با صنعت شیرینی و شکلات از جمله جهادکشاورزی، گمرک، سازمان توسعه تجارت و نمایندگان بخش خصوصی دعوت به عمل آمده تا ضمن حضور در این رویداد، در جهت تسهیل امور این صنعت بزرگ تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی اظهار کرد: بیش از نیمی از میزان تولید و صادرات شیرینی و شکلات کشور مربوط به استان آذربایجان‌شرقی بوده و بر این اساس میزبانی میز تجاری شیرینی و شکلات کشور به این استان واگذار شده است.
تولید مبتنی بر فناوری، ضامن ثبات بازار شیرینی و شکلات کشور در جهان است
رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات کشور نیز در این دیدار با بیان موقعیت مطلوب کشور در دنیا در این عرصه صنعتی، گفت: تولید فناورانه و هوشمندانه ضامن ثبات بازار شیرینی و شکلات کشور در جهان خواهد بود.
پرویز بیوک اظهار کرد: استفاده از صنایع بسیار پیچیده و روز دنیا در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات می تواند در توسعه بازارهای تجاری نقش بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: تسهیل تولید، اولین و بزرگترین انتظار بخش خصوصی و صاحبان صنایع است و قدر مسلم با افزایش تولید شاهد کاهش چشمگیر قیمت ها نیز خواهیم بود.
بیوک با بیان اینکه امروزه صنایع با مشکلات متغیر و متعدد روبرو هستند،  خواستار توجه به مشکلات این عرصه شد و گفت: برخی از مشکلات کوچک و پیش پا افتاده، دردسرهای بسیار بزرگی را برای صنعت شیرینی و شکلات به وجود می‌آورد که رفع آنها منجر به گشایش های اقتصادی بزرگی در این صنعت خواهد شد.
به گزارش ایرنا،  ۵۵ درصد از شکلات و شیرینی صادراتی کشور در آذربایجان‌شرقی تولید و به بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا صادر می شود.
آذربایجان شرقی با دارا بودن صدها واحد تولید شیرینی، شکلات، صنایع غذایی و تبدیلی به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنایع غذایی خاورمیانه تبدیل شده است و بخش عمده ای از محصول بازارهای داخلی و خارجی را تامین می کند.
هم اکنون ۸۵۰ واحد بزرگ و کوچک صنایع غذایی، شیرینی و شکلات و آشامیدنی در آذربایجان شرقی فعال بوده و بیش از ۶۰۰ نوع محصول متنوع در این استان تولید می‌شود که در این میان ۵۲ درصد شکلات، ۴۰ درصد بیسکویت، ۴۳ درصد ویفر، ۴۶ درصد تافی و ۳۸ درصد آب نبات کشور محصول تولیدی آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
میز تجاری شیرینی و شکلات به میزبانی تبریز برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار