رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ی کل هواشناسی استان خبر داد:

هفته‌ای سرد و پر بارش پیش روی آذربایجان شرقی

1400/08/01 - 11:37 - کد خبر: 52928 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان شرقی از فعالیت‌ سامانه‌های بارشی و کاهش دمای هوا طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، عبور امواج ناپایدار سطوح میانی جو طی امروز و فردا و دو سامانه‌ی ناپایدار بارشی را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: برای امروز اغلب بارش پراکنده باران در برخی نواحی استان پیش‌بینی می‌شود، اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی نسبتاً آرام حاکم خواهد بود.
وی افزود: از روز سه‌شنبه تا اوایل پنجشنبه نفوذ سامانه‌ی بارشی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب ناپایداری، کاهش دما و بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان خواهد شد.
امیدفر گفت: برای روز پنجشنبه جوی نسبتا آرام پیش‌بینی می‌شود، اما مجددا از روز جمعه تا اوایل هفته‌ی آینده، سامانه‌ی بارشی دیگری وارد استان شده و سبب بارش باران و برف می‌شود.
وی بیان کرد: سامانه‌های بارشی اغلب نیمه شمالی و شرقی استان و بویژه ورزقان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و از روز سه‌شنبه کاهش پنج الی ۱۰ درجه‌ای دما نیز پیش‌بینی می‌شود که البته میزان آن در نیمه شمالی استان بیشتر از ۱۰ درجه خواهد بود.
وی در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب ۱۹ و هفت درجه‌ی سانتیگراد بود و دمای فعلی آن نیز ۱۴ درجه است که نسبت به دیروز یک درجه افزایش یافته است.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ی کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهر استان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب جلفا با ۲۲ درجه بالای صفر و ورزقان با چهار درجه زیر صفر گزارش شده‌اند.
انتهای پیام/
هفته‌ای سرد و پر بارش پیش روی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار