آبدار خبر داد:

توسعه زیر ساخت های گردشگری کلیبر، در راستای افزایش جذب گردشگر

1398/08/09 - 18:01 - کد خبر: 5290 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از توسعه زیرساخت های گردشگری و احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری در شهرستان کلیبر خبر داد.

به گزارش نصر،  "مرتضی آبدار"، با بیان اینکه آذربایجان شرقی با داشتن قابليت ها و توانايي هاي بالا در جذب گردشگر، شرايط مناسبي جهت بهره برداري و توسعه زيرساخت هاي گردشگری در مناطق مختلف دارد، گفت: کميت و کيفيت زير ساخت ها در افزايش فعاليت هاي گردشگري به ويژه در جذب گردشگر موثر است.

آبدار با اشاره به اینکه شهرستان کلیبر یکی از نقاط گردشگر پذیر استان است، ادامه داد: کلیبر به واسطه اماکن تاریخی، طبیعت بکر و روستاهای هدف گردشگری مورد توجه بخش عمده ای از گردشگران استان قرار دارد، لذا در راستای توسعه و تقویت ظرفیت های این شهرستان پروژه های زیرساخت گردشگری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: در سال 97 مرمت برج آس کلیبر، امامزاده کلیبر  به اتمام رسید و کاروانسرای جانانلو پس از انجام اقدامات اولیه مرمتی به منظور حفاظت، مرمت، احیا و بهره برداری به بخش خصوص واگذار شده است.

او اضافه کرد: امسال نیز پروژه هایی از قبیل کف سازی مسیر اُبا به قلعه بابک از طرف روستای شجاع، کف سازی مسیر اصلی و پله ها و همچنین ادامه برق رسانی به قلعه بابک در دستور کار قرار دارد.

او افزود: علاوه بر آن حفاظت ، مرمت و ساماندهی روستاهای تاریخی خانقاه و برزندیق شهرستان از برنامه های اجرایی در سال 98 خواهد بود.

آبدار خاطرنشان کرد: احداث و ساخت مجتمع های بین راهی در این شهرستان با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری در سطح شهرستان نیز صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

توسعه زیر ساخت های گردشگری کلیبر، در راستای افزایش جذب گردشگر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار