معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی :

تحریم ها بین ما و تکنولوژی فاصله انداخته است

1397/12/21 - 17:34 - کد خبر: 529 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی گفت:تحریم ها بین ما و تکنولوژی فاصله انداخته است.

به گزارش نصر، علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در همایش توسعه دیجیتال مارکتینگ با محوریت برند سازی و فروش با بیان اینکه ایران در حال حاضر در یک به زنگ گاه خاص قرار دارد، گفت:تحریم ها ما را محدود کرده است و بین ما و تکنولوژی فاصله انداخته است.

وی افزود: این رکود نوعی تهدید است اما می توان ان را با تولیدات ملی و ایده های نوین به فرصت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه هزینه فرصت برای ورود به کار جدید بالا نیست، اذعان داشت: چون ایران از ابتدا متکی بر اقتصاد نفتی بود، فکر می کنیم همه چیز را باید از دولت انتظار داشته باشیم.

وی ادامه داد: دولت حداقل وظایف را در اکوسیستم استارت آپی و شکل گیری یک حوزه کسب و کار نوین بر عهده دارد.

جهانگیری با اشاره به اینکه  دولت وظایف خود در این حوزه را انجام ‌می دهد، اظهار داشت: بخش های دولتی هر اندازه  از  اکوسیستم استارت آپی دورتر باشد موفقیت یک کارآفرین بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: خیلی از کالاهایی که وارد کشور می شد، در حال حاضر توجیه  ندارد و به این دلیل فضا برای کسب و کارهایی با تولید ملی باز شده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد:  در یکی از مقاله هایی که در خصوص افراد موفق حوزه استارت آپی نوشته بود، یک کارآفرین اولین بار برای تامین مالی کار خوب بدون سرمایه اولیهت حی برای کسی که دیوارهای شرکت را رنگ می کرد سهام داده است .

وی با بیان اینکه از هر پنج استارت آپ یکی سرمایه گذار دارد، گفت: دیگر کسب و کارها خودشان تلاش کردند تا با حداقل سرمایه محصول خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: ایا سرمایه برای یک کارآفرین شرط لازم است یا خیر، مطمئن خیر و جذب سرمایه برای ان در مراحل بعدی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در تبریز نسبت به تهران بازار کوچکی داریم، افزود: لذا برخی کارها توجیه پذیری کمتری دارد پس قبل از شروع یک کسب و کار باید بازار را بشناسند.

جهانگیری اذعان داشت: هر مخترع و یا فرد فنی، لزوما کارآفرین نیست، توسعه دانش که توسط یک مخترع صورت میگیرد، راهی برای کسب درآمد است و حتما نباید کارخانه و  کارگاه زد و کسب و کار بزرگی راه انداخت.

وی خاطرنشان کرد: محکم به شهر خود بچسبید و مسئولیت اجتماعی را ادا کنید تا جامعه استارت آپی پویا داشته باشیم.

انتهای پیام/

تحریم ها بین ما و تکنولوژی فاصله انداخته است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار