عضو شورای شهر تبریز:

تخلف در انتصاب مدیران جدیدِ شهرداری/ حکومت برخی مدیران موروثی شده است

1400/07/29 - 22:09 - کد خبر: 52883 نسخه چاپی

نصر: دهقان نژاد گفت: طرح داده شده و فرمانداری هم تصویب کرده که نیروی جدید وارد شهرداری نشود، آیا نفراتی که حکم داده شده‌اند کارمند شهرداری هستند؟ اگر قراردادی هم بسته شده غیرقانونی است.

به گزارش نصر، روح الله دهقان‌نژاد در گفت‌وگو با آناج در خصوص انتقادات به انصابات اخیر در شهرداری تبریز اظهار داشت: حرف آخر را اول می‌زنم انتصابات خوبی نبود و از دو وجهه هم قابل بررسی است.
وی ادامه داد: وجهه اول را که من می‌دانستم آقای شهردار اعتقادی به جوانان ندارند و در انتصابات هم این مساله را ثابت کردند، در گذشته هم در جلسه‌ای که داشتیم من گفتم که طبق بیانیه گام دوم انقلاب و پیام انتخابات جوانگرایی بود اما ایشان پیام انتخابات را نگرفتند.
عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: تجربه مهم است اما تا چه زمانی به جوانان متخصص و انقلابی که پای کار هستند، میدان نخواهیم داد؟در حوزه شهرداری این جوانان کم نیستند.
وی ادامه داد: شما به سوابق مدیریتی افراد نگاه کنید؛ ده سال و ۱۷ سال که دوران مدیریت نمی‌شود نهایتا کسی پنج سال مدیریت می‌کند و بعدا افراد دیگر پای کار می‌آیند و حداقل انتظار ما این بود که به احترام مردم که جوانان را برای شورا انتخاب کردند رِنج سنی مدیریت را کاهش دهند.
دهقان نژاد با اشاره به اینکه افرادی که از خارج از مجموعه شهرداری آورده شده است آیا واقعا نیاز شهرداری است، گفت: طرح داده شده و فرمانداری هم تصویب کرده که نیروی جدید وارد شهرداری نشود، آیا نفراتی که حکم داده شده‌اند کارمند شهرداری هستند؟ اگر قراردادی هم بسته شده غیرقانونی است و کمیسیون تحقیق و نظارت ورود خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال که کمیسیون تحقیق و نظارت چگونه از ابزار نظارتی استفاده خواهد کرد، ابراز داشت: در دورههای گذشته شنیده بودیم که پست‌های مدیریتی مشارکتی با شورا بود اما ما برای چنین چیزی نیامدیم و به آقای شهردار هم گفتم هر زمان من خواستم کسی را بیاورم شما اجازه ندهید ما وظیفه نظارتی داریم و نظارت را هم به صورت کامل انجام می‌دهیم.
رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت با بیان اینکه عملکرد شهرداری کارنامه شورای ششم است، یادآور شد: هیچوقت اجازه نمی‌دهم کارنامه‌ام خراب شود و در حالیکه چشممان می‌بیند برخی کارها انجام شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور وقتی می‌خواهد وزیر انتخاب کند افراد را به مجلس می‌فرستد تا برنامه را ارائه دهند و براساس آن رای اعتماد صادر می‌شود؛ شهردار هم کارگزار شورای شهر است و شورا ریل گذاری انجام می‌دهد و شهرداری کار را انجام می‌دهد و حالا اگر شهردار افرادی را انتخاب کند که خلاف برنامه‌ها و منش شورا دارد، عمل کند کار به جایی نمی‌رسد.
دهقان نژاد با بیان اینکه شهردار جهادی باید مدیرانش هم جهادی باشند، گفت: رهبر انقلاب بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اولین دیدارشان با مردم آذربایجان بود و مردم تبریز هم در این انتخابات گام اول را با انتخاب جوانان برداشتند و حالا کارگزار شورا این مساله را اجرا نکند، چگونه خواهد بود؟ مردم خودشان قضاوت می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر آقای شهردار بنا د ارند که این روال را ادامه دهند پیشنهاد می‌کنم که متوقف شوند چون تا به امروز سرمان پایین است.
عضو شورای شهر تبریز در خصوص جابجایی و ابقای برخی مدیران اظهار داشت:برخی‌ها در شهرداری حکومتشان موروثی شده و در شهرداری ریشه انداخته و می‌گویند هرچه ما بگوییم همان اعمال می‌شود ما می‌خواهیم شورا و شهرداری همانی باشد که مردم می‌گویند نه این افراد.
وی خاطرنشان ساخت:مردم امروز تغییر به احسن می‌خواهند و اگر قرار است مدیر تغییر کند باید فرد بهتری را بگذاریم نه اینکه افراد مساله دار را انتخاب کنیم و در حوزه‌های تخصصی نباید عجله ای می‌شد زیرا در موضوعی مانند باسمنج که امروز پیگیری آن ضروری است نیازی به تغییر سریع معاونت شهرسازی بود؟
انتهای پیام/
تخلف در انتصاب مدیران جدیدِ شهرداری/ حکومت برخی مدیران موروثی شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار