فرمانده انتظامی مراغه؛

پنج نفر دیگر با اتهام استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در مراغه دستگیر شدند

1400/07/29 - 09:18 - کد خبر: 52843 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی مراغه گفت: ۱۱ دستگاه ماینر قاچاق در سه نقطه از شهرستان کشف شد و در همین ارتباط پنج نفر با اتهام استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال دستگیر شدند.

به گزارش نصر، سرهنگ «توحید فارسی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این پنج نفر طی روزهای اخیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.
 وی به چگونگی شناسایی این دستگاه‌ها هم اشاره و بیان کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر وجود ماینر و استفاده غیرمجاز از آن در سه نقطه مختلف سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان امداد قرار گرفت و ماموران پس از هماهنگی لازم قضایی و در بازرسی از محل‌های شناسایی شده، این تعداد ماینر قاچاق را کشف کردند. 
سرهنگ «فارسی» با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند، بیان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر نیاز به مصرف برق زیادی دارد و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر ضررهای اقتصادی باعث اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود.
فرمانده انتظامی مراغه از مردم شهرستان خواست برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه پیشگیری از اختلال در شبکه برق‌رسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/
پنج نفر دیگر با اتهام استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در مراغه دستگیر شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار