فرماندار شهرستان اسکو خبر داد:

پسته کاران می توانند 30 متر مربع خانه باغ بسازند

1400/07/28 - 09:24 - کد خبر: 52777 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: این موضوع اکنون قانون شده است و به تصویب مجلس رسیده و طرح جهت ابلاغ و اجرایی شدن به شورای نگهبان ارسال شده است، در این طرح باغدار بدون اجازه جهاد کشاورزی و سایر ارگان ها می‌تواند 30 متر مربع یک خانه باغ بسازند و این تصویب شده است و زمان‌بر هم نخواهد بود و تنها ابلاغ آن مانده است که بزودی این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش نصر، "بابک رضی منش" در گفتگو با خبرنگار نصر با اشاره به مشکلات پسته کاران گفت: پسته کاران ایلخچی یکی از مواردی که دارند بحث امنیت است، عموما در فصل برداشت سرقت در باغ های پسته وجود دارد.
وی ادامه داد: مورد دیگری که ما به پسته کاران گفته بودیم این بود که دوربین نصب کنند، اما وقتی بحث دوربین را مطرح می کنیم لازمه آن داشتن برق است تا باغداران بتوانند دوربین نصب کنند و برای نصب دوربین نیاز به یک خانه باغ است که همه اینها به همدیگر وصل است.
وی افزود: در جلسه ای با جهاد کشاورزی تصمیم گیری شد تا مجوز ساخت یک خانه کارگری به پسته کاران را بدهیم، البته این موضوع اکنون قانون شده است و به تصویب مجلس رسیده و طرح جهت ابلاغ و اجرایی شدن به شورای نگهبان ارسال شده است، در این طرح باغدار بدون اجازه جهاد کشاورزی و سایر ارگان ها می‌تواند 30 متر مربع یک خانه باغ بسازند و این تصویب شده است و زمان‌بر هم نخواهد بود و تنها ابلاغ آن مانده است که بزودی این مشکل حل خواهد شد.
رضی منش ادامه داد: در راستای توافق فوق که تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی لازمه آن این است که حتما سند داشته باشد که گفتیم برخی از باغداران حتی نسخ هم ندارند که در تلاش هستیم این مشکل هم حل شود.
البته باغداران هیچ مشکلی از بابت حصار کشی ندارند و با مجوز می‌توانند حصار کشی کنند و هیچ ارگانی نمی‌تواند به این موضوع دخالت داشته باشد.
انتهای پیام/
پسته کاران می توانند 30 متر مربع خانه باغ بسازند محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار