اختصاصی نصر/

دستور ویژه دادستان تبریز برای بررسی بهره‌برداری معدنی از منطقه گردشگری «شوش قوم»

1400/07/27 - 14:02 - کد خبر: 52750 نسخه چاپی

نصر: دادستان مرکز آذربایجان شرقی از بررسی ویژه صدور مجوز برداشت خاک رس از منطقه «شوش قوم» هریس خبر داد.

به گزارش نصر، «بابک محبوب علیلو» در واکنش به انتشار گزارش نصر در خصوص بهره‌برداری معدنی از منطقه شوش قوم و تخریب مزیت های بکر گردشگری آن در شهرستان هریس، گفت: ما نسبت به حفظ انفال و منابع طبیعی حساسیت ویژه‌ای داریم و امروز دستورات لازم برای بررسی ویژه صدور مجوز بهره‌برداری از منطقه شوش قوم هریس در جهت صیانت از حقوق عامه صادر شد.

وی افزود: دستگاه قضایی بارها تاکید کرده است در خصوص مسائل زیست‌محیطی، منابع طبیعی و انفال که به طور مستقیم با حقوق عامه مردم مرتبط اند، دقت نظر ویژه‌ای دارد و با هر گونه تخلف در این حوزه برخورد می کند.

دادستان تبریز در پایان از حساسیت رسانه ها به این موضوعات قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها یاری گر دستگاه قضایی در حفظ حقوق عامه هستند و من از دقت نظر خبرنگاران محترم و رسانه‌های استان به این موضوع مهم تشکر می کنم.

این گزارش می افزاید، منطقه «شوش قوم» در هریس یک منطقه کویری منحصر بفرد در دل کوهستان های آذربایجان است که به دلایلی نامعلوم مجوز بهره‌برداری از آن صادر شده و چند وقتی است که در حال تخریب است. اداره کل میراث فرهنگی مدعی است مخالف این تخریب است، ولی اداره کل منابع طبیعی با ارائه اسناد مربوطه اعلام می کند مجوز برداشت از این منطقه بکر گردشگری با موافقت میراث فرهنگی استان بوده است.

انتهای پیام/
دستور ویژه دادستان تبریز برای بررسی بهره‌برداری معدنی از منطقه گردشگری «شوش قوم» محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار