به همت یک شرکت خیر صورت گرفت؛

تجهیز اتاق ایزوله بیماران تنفسی در بیمارستان امام رضا تبریز

1400/07/27 - 13:36 - کد خبر: 52745 نسخه چاپی

نصر: مدیرگروه و رئیس بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) گفت: هدف از تجهیز این اتاق استفاده بیماران از خدمات ویژه به‌روز در یک سیستم دولتی و دانشگاه و با تعرفه دولتی است.

به گزارش نصر، دکتر "علیرضا علا"،  امروز در مراسم بهره‌برداری از اتاق ایزوله تنفسی و عفونی اورژانس داخلی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اظهار کرد: این اتاق از نظر استانداردهای اورژانس برای این منظور آماده شده بود تا افرادی که بیماری مسری دارند و احتمال سرایت بیماری از طریق قطرات تنفسی برای بقیه بیماران وجود دارد در این قسمت نگهداری شوند.
وی با بیان اینکه امروز اولین بستری‌ ها در این اتاق می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شود، افزود: با اینکه اتاق ایزوله یک اتاق ویژه است ولی به هیچ‌ وجه به عنوان بخش خاص هزینه‌ ای دریافت نخواهد شد و هزینه این اتاق برحسب تعرفه دولتی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه این اتاق به صورت ایزوله وکیوم است، گفت: در این اتاق علاوه بر مکنده خود اتاق یک مکنده دیگری دارد تا قطرات هوا به سایر بخش‌های اورژانس نشود.
 

متخصص طب اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) افزود: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا در سراسر جهان، باعث شد تا کارگاه‌ها و کنفرانس‌های آموزشی که برای آموزش پزشکان و پرسنل در نظر گرفته شود، کمتر شود ولی به ابتکار نماینده تبریزی یک شرکت معروف جهانی این هزینه برای تجهیز  این اتاق ایزوله تنفسی برای بیماران با نارسایی تنفسی  و خاص ریوی و آسمی آماده شود و در اختیار این بیماران قرار گیرد.
علا تصریح کرد: این شرکت تمام هزینه‌ های تجهیز ساختمانی، دستگاه تسویه هوای اوزون (باعث می‌شود در عرض کمتر از یک ساعت کل محیط اتاق ضدعفونی شود و از تمام باکتری‌ها و ویروس‌ها پاک شود) و ۲ دستگاه کمک تنفسی نبولایزر( باعث می‌شود تا دارو در قالب قطرات بسیار ریز تقطیر شود و بیمار از آن استنشاق کند)، تخت تاشو برای بیماران، دستگاه ونتیلاتور و بقیه امکانات جانبی تماما توسط این شرکت و به صورت خیریه در اختیار بیمارستان گذاشته شده است.
 

این متخصص طب اورژانس ابراز کرد: جا دارد از زحمات ریاست بیمارستان تشکر کرد که این اجازه را دادند تا برای بیماران نیازمند تنفسی اختصاص دهیم همچنین از نمایندگی این شرکت دارویی تقدیر و تشکر کرد.
مدیرگروه و رئیس بخش اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) گفت: با توجه به اینکه در فصول سرد تعداد بیماران تنفسی افزایش پیدا می‌کند از این رو با این امکانات ایجاد شده می‌توان در هر یک ساعد ۲ مریض را در این اتاق ویزیت کرد.
وی ادامه داد: البته شاید به نظر برسد که یک اتاق کافی نیست ولی از آنجایی که چنین امکاناتی در اورژانس نبود به همین خاطر وجود این اتاق ایزوله برای بیماران بسیار تاثیرگذار خواهد بود و قطعا بیمارستان برنامه توسعه این اتاق را با حمایت خیران شهر دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این اتاق برای بیماران مبتلا به کرونا هم موثر است، گفت: برای بیماران مبتلا به کرونا دستگاه‌ هایی با فشار مثبت استفاده می‌شود در حالی که برای این تیپ از بیماران در اتاق ایزوله هیچ فشاری نیست و صرفا دارو را تبدیل به قطره می‌کند.
 

مدیرگروه و رئیس بخش اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) در پایان تاکید کرد: اتاق ایزوله برای بیماران مزمن انسدادی ریه و آسم مورد استفاده است.
وی با دعوت از خیران برای احداث و تجهیز خدمات درمانی و جذب حمایت‌های خیریه برای ارائه خدمات بهینه به بیماران نیازمند، گفت: بیمارستان امام رضا (ع) تبریز و بخش اورژانس این بیمارستان همه تلاش خود را برای ارائه خدمات بهینه می‌کند ولی ما نیازمند جذب خیران برای توسعه بیشتر این خدمات هستیم، چراکه شاید خرید یک دستگاه برای ما سخت و هزینه‌بر باشد ولی برای یک خیر و سرمایه گذار و افراد خیر رقمی نباشد.
انتهای پیام/
تجهیز اتاق ایزوله بیماران تنفسی در بیمارستان امام رضا تبریز سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار