خبر/

همکاری آژانس‌های عمانی برای توسعه گردشگری تبریز

1398/08/09 - 16:14 - کد خبر: 5274 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان گردشگری شهرداری کلانشهر تبریز گفت: همکاری آژانس‌های عمانی برای توسعه گردشگری در آذربایجان‌شرقی با آژانس‌های تبریزی توسعه می‌یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: برابر رایزنی های انجام شده و سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان به عمان ۴۰ آژانس این کشور معرفی تبریز را به کشورهای دیگر بر عهده گرفتند تا ظرفیت این کهن شهر در بین کشورهای عربی بیشتر شناخته شود. 

وی افزود: تبریز شهر چهار فصل بوده و ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی منحصر به فرد زیادی دارد که باید بیشتر به جهانیان معرفی شود؛ بر این اساس تبریز امسال میزبان شهروندان کشورهای عربی تحت عنوان «اینفلوانسرها» (کاربران اینستاگرامی که بالاترین دنبال کننده را دارند) خواهد بود و همایشی در این ارتباط برگزار می شود. 

خلیلی ادامه داد: تبریز تنها شهر ایران است که دو پیست اسکی در جوار خود دارد، ولی برنامه ای متناسب با این ظرفیت برای جذب گردشگر ندارد و بر این اساس اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری تبریز می توانند برنامه ریزی های مناسب در این خصوص داشته باشند. 

وی اضافه کرد: در کنار ظرفیت های زمستانی و برفی تبریز، وجود دو کویر کوچک بنام های «قوم تپه» و کویر «هریس»، ظرفیت های تابستانی و کویری این شهر است که اتفاقا سریع ترین و مطرح ترین کویرنورد کشور بنام «یونس موحد» نیز اهل این دیار است که باید از تمام این فرصت ها برای صنعت گردشگری بهره برد. 

سرپرست سازمان گردشگری شهرداری کلانشهر تبریز با بیان اینکه این شهر تاریخی جزو ۶ مرکز اقامتی کشور است، گفت: وجود آثار باستانی، تاریخی و موزه های تاریخی ظرفیت هایی است که تبریز را به کلکسیون جاذبه های گردشگری تبدیل کرده که البته باید به جایگاه واقعی خود در ایران برسد؛ بر این اساس شهرداری تبریز اقدامات بسیاری برای تحقق این هدف انجام داده است. 

خلیلی اظهار کرد: اولین تفاهم نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز در خصوص راه اندازی پیاده راه فرهنگی منعقد شده و  کف سازی مغازه های سنگی، کمک به حفظ بازار تاریخی تبریز و ایجاد موزه های تاریخی و فرهنگی از دیگر اقدامات مربوط به بهبود چهره فرهنگی تبریز است. 

وی همچنین از تشکیل کمیته احیای «جداره های تاریخی تبریز» خبر داد و افزود: کف سازی مغازه های تاریخی سنگی تبریز بر همین اساس انجام شد. 

براساس این گزارش، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه های میراثی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه گردشگری است.

وجود ۲۳ موزه تخصصی، بازار تاریخی ثبت شده تبریز در فهرست آثار یونسکو، مساجد، مدارس، حمام‌ها، بقعه‌ها و امام زاده‌ها و روستاهای متعدد گردشگری و تاریخی، صنایع دستی مختلف در رشته‌های گوناگون و مراکز متعدد تفریخی و خرید از جمله مزیت‌ها و داشته‌های حوزه گردشگری آذربایجان شرقی و تبریز است.

آب و هوای لطیف و معتدل کلانشهر تبریز و خنکای شب‌های این شهر در فصل تابستان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود فرا می‌خواند.

انتهای پیام/

همکاری آژانس‌های عمانی برای توسعه گردشگری تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار