پزشکیان؛

جذب سرمایه‌گذاری با توسعه روابط اقتصادی میسر است

1400/07/27 - 09:56 - کد خبر: 52729 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی با توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف میسر است.

به گزارش نصر، مسعود پزشکیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، توسعه و بهبود روابط با کشورها را لازمه افزایش تعداد رایزن‌های اقتصادی ایران در سایر کشورها دانست و افزود: بر همین اساس رایزن ها در چارچوب توافقات بالادستی می توانند موافقت نامه‌ های اقتصادی خوبی را با طرف های خارجی منعقد کنند که برای توسعه کشور بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی اظهار داشت: در همین زمینه کشورهایی که با ما مشکل دارند،  شاید اجازه ندهند رایزن های جمهوری اسلامی در کشورشان به انجام اقداماتی در حوزه اقتصادی و تجاری بپردازند، بنابراین مشکلات مرزی و روابط دو جانبه با کشورهای هدف باید تسهیل شود تا رایزن ها امکان برقراری مناسبات را فراهم کنند.
پزشکیان ادامه داد: دولت برای افزایش رایزن‌های اقتصادی باید ابتدا نسبت به توسعه و بهبود روابط با کشورهای هدف بپردازد تا رایزن‌ها در چارچوب سیاست‌گذاری‌های مقامات عالی رتبه نسبت به توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تبادلات مالی و بانکی باید در بستر قوانین و قراردادهای بین المللی انجام گیرد، گفت: برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی باید بتوانیم پول جابجا کنیم و بدون توجه به روابط کشورها، هزینه مناسبات و همکاری ها افزایش پیدا می‌کند، بر همین اساس دولت برای تسهیل مسیرهای مالی و همکاری‌های اقتصادی به کمک رایزن ها باید بستر لازم را فراهم کند.
پزشکیان افزود: مسئولان عالی رتبه کشور ابتدا باید روابط ما با کشورهای مورد هدف را ارزیابی و ساماندهی کنند تا رایزن ها بتوانند بر اساس سیاست گذاری های انجام شده نسبت به توسعه مناسبات تجاری یا تقویت دیپلماسی اقتصادی اقداماتی را انجام دهند.
انتهای پیام/
جذب سرمایه‌گذاری با توسعه روابط اقتصادی میسر است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار