رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

آبادی باسمنج آبادی تبریز است/ بخش باسمنج را برای زمین خواران ملغی خواهیم کرد

1400/07/27 - 08:16 - کد خبر: 52720 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: آبادی باسمنج آبادی تبریز است و هر دو یکیست، باسمنج عزیزترین منطقه تبریز و افتخار گوشه ای از تبریز است.

به گزارش نصر، حجت السلام  "رسول برگی" در گفتگو با خبرنگار نصر در رابطه با آخرین جلسه ای که در هفته جاری در رابطه با موضوع بخش باسمنج توسط فرمانداری ترتیب داده شده بود گفت: در جلسه اخیری که با فرمانداری و جمعی از اعضای شورای شهر تبریز و باسمنج و کارشناسان داشتیم بحث بر این قرار بود که باید حریم تعیین و تکلیف شود.
وی ادامه داد: همه اعضای حاضر در جلسه بر این اتفاق داشتند که در این موضوع نه به باسمنج ظلم شود و نه به تبریز.
وی تاکید کرد: موضوع باسمنج از ابتدا موضوعی مزمن بوده است، زمانی که مردم باسمنج با شوق برای الحاق آمده بودند بعضی دست ها جلوی این کار را گرفته اند.
برگی افزود: عزیزترین محل هر خانه ای اتاق مهمان آن است، تنها جایی که در تبریز می‌توانیم پُز آن را به مهمانان بدهیم منطقه باسمنج است، باید قبول کنیم آنچه را که از اول حق باسمنج بوده به آن عمل نکرده ایم.
رییس شورا ادامه داد: اکنون اگر دست من بود برای باسمنج یک شهرداری می‌گذاشتم، مثلا شهرداری منطقه 11، بودجه ضعیف ترین منطقه شهرداری تبریز با شهرداری باسمنج به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
وی اضافه کرد: در آن جلسه هم همه اعضا اعم از شورای شهر تبریز و باسمنج تصدیق کردند که با بخش شدن باسمنج هیچ فرقی به حال شهر باسمنج نخواهد شد و قرار نیست که با بخش شدن بودجه و درآمد منطقه افزایش پیدا کند، همان بودجه و درآمد است بلکه دردسرش با بخش شدن هم بیشتر خواهد شد.
برگی گفت: نباید اکنون این طرح را توجیه کنیم بلکه باید واقعا ایراد های وارده را بگوییم، در این رابطه شورا ها و شهرداران سابق متاسفانه اجحاف کرده اند، زمانی که اهالی باسمنج طومار 6 هزار نفری امضا کرده بودند برای الحاق، مسئولین وقت به این موضوع اهمییت نداده اند.
وی اضافه کرد: در جلسه هم گفته شد که اکنون تنها راهکار این است و این یقین را به مردم می‌دهیم که آبادی باسمنج آبادی تبریز است و هر دو یکی است، باسمنج عزیزترین منطقه تبریز و افتخار گوشه ای از تبریز است.
وی خاطرنشان کرد: در پایان تمامی کسانی که در جلسه حضور داشتند پذیرفتند که بهترین کار این است که باسمنج یک قسمتی از تبریز باشد که یک شهرداری در آن منطقه تعریف شود در قالب یک ساختمان جدید و در باسمنج حرکت های عمرانی را شروع کنیم و مشکلات بسیاری حل می‌شود.
وی ادامه داد: این وعده را به اهالی محترم و شریف باسمنج می‌دهیم که ما شما را اطراف تبریز نمی‌دانیم بلکه باسمنج نیز یکی از مناطق تبریز و هیچ تفاوتی با سایر محلات نباید داشته باشد و برای ما فرقی ندارد.
رییس شورا گفت: تمام تلاشمان بخاطر ظلم به تبریز و باسمنج است، باسمنج در هر صورت یکی از محلات تبریز است، مردمان آن منطقه هم تبریزی هستند در یکی از محلات تبریز.
وی تصریح کرد: تا آخرین لحظه برای ملغی شدن بخش باسمنج تلاش خواهیم کرد و این تلاش و زورگویی فقط برای زمین خواران است و هیچ دست ناپیدا نمی‌تواند تقابل بین باسمنج و تبریز ایجاد کند، باسمنج را به هيچ وجه نمی‌توان از تبریز جدا کرد.
برگی خاطر نشان کرد: استاندار منتخب منافع منطقه را لحاظ خواهد کرد و تمام سعی اش برای این خواهد بود که اجازه ندهد باسمنج را از تبریز جدا کنند.
انتهای پیام/
آبادی باسمنج آبادی تبریز است/ بخش باسمنج را برای زمین خواران ملغی خواهیم کرد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  سکینه محمدی فرزندعبدالحسین محمدی باغ یعقوبی   10 ماه پیش  

خیلی ازتون سپاس گذارم

  سکینه محمدی فرزندعبدالحسین   10 ماه پیش  

سلام باعرض ادب بزرگترین زمین خوارن خوده شهرداره منطقه ۹هست که به ارث پدریم دست کذاشته حاضر نیست که پاسخ گو باشد چند سال هست که مارو .اذیت.میکنه
پژوهشیار