خبر/

یادواره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی برگزار شد

1400/07/26 - 21:28 - کد خبر: 52711 نسخه چاپی

نصر: همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی یادواره ۲۵۷ شهید ورزشکار آذربایجان شرقی در مصلای تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، ایوب بهتاج در یادواره این شهدای ورزشکار با اشاره به نقش شهدا و اسلوب زندگی آنان در هدایت نسل جوان، افزود: همه ما موظف به پاسداری از یاد و نام و خون شهدا هستیم و منش زندگی آنان چراغی است که بر پیش روی ما نورافشانی می کند.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: همواره شاهد پیروی ورزشکاران از شهدا و استمداد از روح پاک آنان هستیم و این امر به دفعات برای تک تک ورزشکاران رده های المپیکی و جهانی رخ داده است و در مسابقات جهانی کشتی که در نروژ برگزار شد شاهد بودیم که محمدرضا گرایی قهرمان ارزنده کشورمان چگونه با استمداد از شهید گمنام، توانست بر حریف خود چیره شود.
وی اضافه کرد: نیاز کنونی جامعه ورزشی ما انگاره های فرهنگی هست که سرچشمه آن توسط شهدا پایه گذاری شده است و ما نیز در حد توان خود علاقه مندیم تا با حفظ شأن و منزلت شهدای والا مقام در مجموعه های ورزشی خود یادمانی از این عزیزان داشته باشیم.
جانشین فرمانده سپاه عاشورا و مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در این یادواره اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که دلاوران و سربازان و سرداران میهن چگونه به مقابله با دشمن تا دندان مسلح پرداختند و در پشت جبهه زندگی در جریان بود و مسابقات ورزشی و رزمی نیز برای حفظ روحیه رزمندگان اسلام برگزار می شد.
سردار عباسقلی زاده گفت: جوانان و ورزشکاران توجه ویژه ای به دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دارند چرا که بیانیه گام دوم انقلاب بر مبنای ظرفیت های همین جوانان ارائه شده است.
در این مراسم از خانواده شهید صمد اقدمی به عنوان شهید ورزشکار شاخص استان و سایر شهدای ورزشکار استان همچون عباس عبداللهی، صادق عدالت اکبری، نادر برپور، محمدعلی محمد باقری فرشباف، محرم شهبازیان، بهروز فتاحی، رضا قابل نژاد، محمدرضا پورحسن، مهدی تربتی، مسعود تربتی، حسن پاکی خطیبی، حمید پاکی خطیبی، اصغر بانان درگاه، طاها جدیدی، مصطفی پیشقدم، ابراهیم امیر احمدی، احمد کوه سلطانی، محمودرضا بیضایی، سیدرضا علوی و سیامک اصغرزاده با اهدای یادبودی قدردانی شد.
همچنین از سید متین هاشمی، بهزاد پروین قدس، محمد ملکی و ناصر یاری از هنرمندان، نویسندگان و فعالان ادبی حوزه اثار، شهادت و مقاومت تجلیل شد.
یادواره ۲۵۷ شهید ورزشکار آذربایجان شرقی با حضور عباس عظیمی فرمانده پدافند شمالغرب کشور، اعضای شورای شهر و مسئولان لشگری و کشوری استان امروز دوشنبه ۲۶ مهر ماه همزمان با اولین روز هفته تربیت بدنی و ورزش در محل سالن آمفی تئاتر مصلای اعظم حضرت امام (ره) تبریز برگزار شد.
برنامه های گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش همه ساله از ۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه، توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به سمت ورزشهای همگانی برگزار می شود.
انتهای پیام/
یادواره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی برگزار شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار