رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده حادثه قطار تبریز-مشهد/ مبارزه با مظاهر فساد جزو اولویت ماست

1398/08/09 - 15:25 - کد خبر: 5265 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده حادثه قطار تبریز-مشهد و مجازات افراد متخلف در این پرونده شد.

به گزارش خبرنگار نصر، "موسی خلیل‌الهی"، بعد از ظهر امروز در نشست رئیس قوه قضائیه با کارکنان و قضات دادگستری استان، از ایجاد شعبه ویژه مبارزه با فساد خبر داد و گفت: ۴۷ پرونده در رابطه با فساد، ارتشاء و اختلال در نظام اقتصادی کشور شکل گرفته و ۴۰ نفر تاکنون محکوم شده و ۲۲۰ میلیارد تومان به بیت‌المال اعاده شده و در مجموع برای متهمین بیش از ۱۰۰ سال محکومیت داده شده است.

وی تاکید کرد: مبارزه با مظاهر فساد جزو اولویت ماست و طبق تاکیدات ریلست قوه، در رابطه با فساد کوچکترین تفاوتی بین دانه درشت و دیگران نداریم.

خلیل اللهی در تشریح عملکرد دادگستری استان در حمایت از واحدهای تولیدی دچار مشکل، اظهار کرد: چندین واحد تولیدی بزرگ با اقدامات قضایی دادگستری استان از خطر تعطیلی رهایی یافتند و امروز برخی از آن ها صادرات هم انجام می دهند.

وی با تاکید به رونق تولید و اهمیت آن در جامعه، گفت: از تعطیلی شرکت‌های تبریز کف، رخش خودرو، سراب بافت، بلبرینگ سازی، کمپرسورسازی و بیکاری ۱۴۰۰ کارگر جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دادگستری استان در رابطه حفاظت از منابع طبیعی اقدامات زیادی انجام داده است که نسبت به حد نگار و تثبیت مالکیت دولت بوده است، گفت: اعاده ۱۹ هکتار و ۱۵ هکتار از ملک‌های با ارزش، ۱۶۴ هکتار در تبریز و مراغه در این رابطه بوده است.

خلیل اللهی در رابطه با اقدامات دادگستری استان در بخش حفاظت از محیط زیست هم خاطرنشان کرد: جلوگیری از آلودگی هوا توسط نیروگاه برق تبریز و بناب با پلمپ فلکه مازوت این نیروگاه ها از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان است.

وی ابراز کرد: مجموع پرونده‌های مسن به ۱۵۲ فقره کاهش یافته است و این عدد تا پایان سال به صفر خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به طولانی شدن رسیدگی به پرونده حادثه قطار تبریز-مشهد، گفت: پرونده آتش‌سوزی قطار تبریز به مشهد در تهران در حال رسیدگی است که در سال ۹۶ یک مصیبت بزرگی بود و ۴۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۰۳ نفر مصدوم شده‌اند ولی همچنان بعد از گذشت سه سال هنوز حکم نهایی صادر نشده است و مردم آذربایجان انتظار دارند این پرونده سریع تر به نتیجه رسیده و افراد خاطی به مجازات برسند.

انتهای پیام/

لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده حادثه قطار تبریز-مشهد/ مبارزه با مظاهر فساد جزو اولویت ماست نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار