خبر/

کتابخانه سیار روستایی شهرستان چاراویماق افتتاح شد

1400/07/25 - 16:06 - کد خبر: 52631 نسخه چاپی

نصر: کتابخانه سیار روستایی چاراویماق در مراسمی با حضور فرماندار، مسئولان استانی و شهرستانی در آخرین روز از هفته ملی کودک افتتاح شد.

به گزارش نصر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی روز یکشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه سیار روستایی چاراویماق بیان کرد: افتتاح این کتابخانه سیار هدیه ای برای کودکان و نوجوانان روستاهای چاراویماق به مناسبت هفته ملی کودک است.
علی بینش افزود: پس از خرید خودرو آریسان توسط بنیاد علوی و تحویل آن به کانون، مراحل تشکیل و راه‌اندازی آن با حمایت معاونت توسعه مدیریت و منابع کانون کشور توسط کانون آذربایجان شرقی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: شاهد همراهی و کمک همه جانبه بنیاد علوی و نهاد و آبادانی و پیشرفت چاراویماق و فرمانداری در راه اندازی این مجموعه بودیم و این اتحاد و همدلی موجب برداشتن قدم های فرهنگی بعدی در این شهرستان خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد با شروع فعالیت‌های این کتابخانه سال آینده شاهد برگزاری مهرواره ویژه کودکان و نوجوانان تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی چاراویماق باشیم.
رسول یعقوبی، فرماندار چاراویماق نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، توسعه این فعالیت‌ها را در کنار پروژه‌های عمرانی امری ضروری عنوان و از اقدامات ارزشمند کانون و بنیاد علوی در این زمینه تشکر کرد.
آیت شاهی، مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت چاراویماق نیز در این مراسم از اهتمام و پیگیری‌های کانون آذربایجان شرقی و حمایت‌های فرماندار شهرستان در افتتاح این پروژه فرهنگی قدردانی کرد.
در این مراسم که جمعی از خانواده‌ها نیز حضور داشتند، کودکان شرکت کننده در مراسم به اجرای فعالیت‌های فرهنگی پرداختند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در حال حاضر در شهرهای تبریز، هشترود، چاراویماق، ورزقان و منطقه آزاد ارس مجموعا دارای ۶ کتابخانه سیار شهری و روستایی است.
ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در آذربایجان شرقی که از روز جمعه ۱۶ مهر آغاز شده بود و امروز با افتتاح کتابخانه سیار روستایی چاراویماق به کار خود پایان داد.
چاراویماق با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است و جمعیت روستایی این شهرستان بیش از ۲۲ هزار نفری است؛ در این راستا بنیاد مستضعفان چند سالی است که با هدف محرویت زدایی و شناساندن پتاسیل‌های شهرستان در چاراویماق حضور پیدا کرده است.
انتهای پیام/
کتابخانه سیار روستایی شهرستان چاراویماق افتتاح شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار