مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران تاکید کرد:

نقش مهم آموزش در پیشگیری از بیماری‌های کلیوی

1398/08/09 - 14:33 - کد خبر: 5261 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران بر نقش مهم آموزش در پیشگیری از بیماری‌های کلیوی تاکید و آموزش را یکی از رسالت‌های مهم انجمن کلیه عنوان کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مجید رمضانی در بیست و هشتمین همایش مدیران انجمن‌های کلیوی سراسر کشور در تبریز با بیان اینکه موضوع پیوند یکی از دغدغه‌های اصلی انجمن حمایت از بیماران کلیوی است، اظهار کرد: نکته نظرات مطرح شده در این جلسه را در جلسات تهران منعکس می‌کنیم.

وی متذکر شد: یکی از سیاست‌های انجمن خیریه بیماران کلیوی آموزش است، اگر سطح آگاهی مردم را با آموزش افزایش دهیم، مردم نیز در این زمینه کوشا خواهند بود. بسیاری از آگاهی‌های کنونی مردم حاصل تلاش‌های چندین سال است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت فعلی کشور رو به سالمندی است، گفت: با افزایش سن جمعیت کشور، بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، فشار خون، انسداد مجاری و پروستات در آقایان که در بروز بیماری‌های کلیوی هم نقش دارند، افزایش می‌یابد و آموزش می‌تواند جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها را بگیرد.

 رمضانی به شعار امسال هفته حمایت از بیماران کلیوی اشاره و بیان کرد: شعار امسال انجمن حمایت از بیماران کلیوی، "حفاظت از کلیه در برابر دیابت" بوده و این نیز بیش از پیش بر نقش آموزش تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: خیران، نهادهای دولتی، استانداری‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و گام‌های مهم پایداری در راستای رسالت آموزشی انجمن حمایت از بیماران کلیوی بردارند، چرا که کار این انجمن فقط درمان و دیالیز نیست.

انتهای پیام/

نقش مهم آموزش در پیشگیری از بیماری‌های کلیوی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار