رئیس دانشگاه خبر داد:

برگزاری حضوری برخی کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی

1400/07/25 - 11:31 - کد خبر: 52596 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی از برگزاری حضوری برخی کلاس‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: باقی کلاس‌ها نیز حداکثر تا ۱۵ آبانماه به صورت حضوری تشکیل خواهند یافت.

به گزارش نصر، فرزان قالیچی با اشاره به تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سال ۷۳، اظهار کرد: این دانشگاه از سال ۷۵ شروع به پذیرش دانشجویان کرده و دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز به عنوان اولین واحد استانی در سطح کشور اقدام به پذیرش دانشجو کرده و نیروهای مهارت محور را در طول سالیان گذشته تربیت کرده است.
وی با بیان این‌که دانشگاه‌ها بر اساس رویکردشان به چهار نوع تقسیم می‌شوند، افزود: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور، دانشگاه‌های نسل دوم آموزش همراه با پژوهش، دانشگاه نسل سوم کارآفرین و دانشگاه‌های نسل چهارم با رویکرد جامعه فعالیت می‌کنند. دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز که از زمان تشکیل، هدف ایجاد رشته‌های عملی و موردنیاز بازارکار را داشته و وظیفه تربیت نیروهای کارآفرین و مهارت محور را در سطح کشور عهده دار است، را می‌توان یک نوع دانشگاه نسل سوم برآورد کرد.
وی با تاکید بر این‌که به عنوان دانشگاه نسل سوم، وظیفه تربیت فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار، ایجاد شغل یا کارآفرینی را داریم، گفت: آمارها در آذربایجان شرقی نیز نشان می‌دهد که بخش اعظمی از فارغ التحصیلان این دانشگاه در محیط کار فعال بوده و یا کارآفرین هستند.
قالیچی با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی طی چند سال گذشته تلاش کرده تا آموزش‌های مهارتی را با بخش فناوری، نوآوری و خلاقیت ادغام کند، ادامه داد: بخش پژوهش در این دانشگاه نیز متفاوت‌تر از سایر دانشگاه‌ها بوده و بیشتر برگزاری رویدادهای فناورانه، شتاب و استارتاپ در دستور کار قرار دارد. در این راستا نیز از تمامی نیروهای فعال و نوآور استقبال می‌کنیم.
وی از تاسیس ۱۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی استان طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: گروه‌های فناور مختلفی در این مراکز مستقر شده و به فعالیت می‌پردازند. پژوهش‌های این دانشگاه، کاربردی بوده و پایان نامه‌های دانشجویان نیز به صورت عملی و به درد جامعه می‌خورند تا مشکلی از مشکلات جامعه حل شود.
وی گفت: در تمامی مراکز علمی کاربردی استان، دفاتر کارآفرینی و اشتغال فعال بوده و در واحد استانی نیز کلینیک اشتغال و کارآفرینی برای مشاوره به دانشجویان در راستای ایجاد کسب و کار وجود دارد. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این دانشگاه، یکی از دانشگاه‌های موفق در حیطه انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان در شرایط کرونایی است. با توجه به این‌که دانشجویان این دانشگاه بومی هستند، فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه فرهنگی و ورزشی متوقف نشده و فقط شکل ارائه آن‌ها فرق کرده است. 
وی با اشاره به برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی رویدادهای تاریخی در عرصه فضای مجازی، افزود: برنامه‌های مفصل کشوری چون رویداد فضای مجازی و نشریات دانشجویی، مناظرات دانشجویی و مسابقات مجازی ورزشی شطرنج و ... نیز به میزبانی واحد استانی برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به آغاز سالتحصیلی این دانشگاه در ۲۷ شهریورماه، اظهار کرد: پیشنهادات مسئولان کشوری و استانی مبنی بر برگزاری غیرحضوری و یا ترکیبی کلاس‌ها بوده اما با توجه به این‌که اکثر دانشجویان دانشگاه جامع، بومی بوده و نیاز به خوابگاه و سیستم غذایی نیست و اغلب رشته‌های عملی در این دانشگاه تدریس می‌شود، همواره سعی کردیم تا مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری را اخذ کنیم.
قالیچی افزود: برای ترم جاری با توجه به انجام درصد بالایی از واکسیناسیون اساتید و دانشجویان، در حال انجام مقدمات تشکیل کلاس‌های حضوری هستیم و حتی برخی از کلاس‌های مراکز از هفته جاری آغاز شده و باقی کلاس‌های دانشگاه جامع حداکثر تا ۱۵ آبانماه حضوری خواهند شد.
وی با بیان این‌که تمامی اهتمام ما کیفی سازی و توجه به آموزش‌های دقیق و مقررات آموزشی است، گفت: ما بر تداوم رسالت خود در حوزه آموزش، کارآفرینی و پژوهش‌ها مصر هستیم تا دانشجویان و آموزش‌هایمان مطابق نیاز روز و کاربردی باشد.
وی ادامه داد: ما توان ارتقای سطح کیفی مراکز و رشته‌های جدید منطقه با توجه به ارتباط حوزه‌های جدید را داشته و سعی می‌کنیم تا با ایجاد رشته‌های جدید و نیاز روز، در راستای کارآفرینی گام برداریم.
انتهای پیام/
 برگزاری حضوری برخی کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار