گزارش کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری در جلسه شورا؛

سرمایه گذاری در تبریز پروستات هم نیست!

1400/07/25 - 10:07 - کد خبر: 52592 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر گفت: سرمایه گذاری قلب تپنده مدیریت شهر است، در تبریز سرمایه گذاری پروستات هم نیست! با این عظمت تبریز کاری در این حوزه نشده است.

به گزارش نصر، "سید کاظم زعفرانچی لر" در بیستمین جلسه علنی شورای شهر به گزارش کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار پرداخت و گفت: گردشگری و سرمایه‌گذاری در تبریز قصه ای پر غصه است، عملا چیزی بنام گردشگری در خور تبریز وجود ندارد.
وی اشاره کرد: بنای ارک در حصار است، مجموعه حسن پادشاه فراموش شده است، مقبره الشعرا تخریب و ول شده،
موزه مشاغل بعنوان یک موزه هویتی در اثر بی تعهدی شهرداری جمع شد و صاحب آن در زندان به سر می‌برد،
مقبره دوکمال با حیاطی ویران نابسامان است، حمام نوبر بسته است، ربع رشیدی و خانه باقر خان و عمارت ساعت و خیلی جاهای دیگر قابل بحث است.
وی ادامه داد: وضعیت سرمایه گذاری در تبریز مطلوب نیست، باید با نمایندگان مجلس موضوع را در میان بگذاریم، با این وضعیت 100 سال بعد مقبره الشعرا تکمیل می‌شود.
وی افزود: حتی یک پروژه سرمایه‌گذاری در چهار سال قبل تکمیل نشده است.
زعفرانچی تاکید کرد: به عوارضی ها متکی شده ایم، پیشنهادم این است که تغییر نام شهرداری و تبدیل آن به عوارضی را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: در دنیا مدیریت شهری در خدمت مردم است اما در تبریز برعکس است! تقریبا 100 درصد پروژه های ما مشکل دار هستند!
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری قلب تپنده مدیریت شهر است، در تبریز سرمایه گذاری پروستات هم نیست! با این عظمت تبریز کاری در این حوزه نشده است.
وی ادامه داد: سرمایه گذار از نظر شهرداری کسی است که پول اضافی دارد و در دستش مانده و ما از او می‌خواهیم که پولش را بیارد ما سر پولش سنگ بیاندازیم.
عضو شورای شهر گفت: سرمایه‌گذاری محافظه کارانه شده است، سرمایه‌گذاری در تبریز کیفیت محور نیست.
رییس کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری گفت: دیتابیس مناسب برای سرمایه گذاران نداریم، خانه سرمایه‌گذاری نداریم، فضایی نداریم که با سرمایه‌گذار صحبت کنیم، در این سیستمی که داریم سرمایه گذار را سلاخی می کنیم.
وی ادامه داد گذشته ما تستر است! سرمایه گذاران گذشته ما را می‌بینند و پشیمان می شوند.
وی افزود: کسی از سرمایه‌گذاران در تبریز سه ماه ادارات را گشت تا مجوز بگیرد در حالیکه در اصفهان در طول یک هفته کار هایش تمام شده بود!
زعفرانچی گفت: حق مالکیت معنوی برای پروژه های سرمایه‌گذاری در سیستم نداریم، از شهردار تقاضا داریم کسانی که در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری فعالیت دارند جمع و ساماندهی شوند، متاسفانه شاهد نیرو های کارآمد و غیرمتخصص هستیم.
زعفرانچی اضافه کرد: متاسفانه بنده کار های اداره سرمایه گذاری را انجام می‌دهم! تا این لحظه گزارشی که خواسته ایم به دستمان نرسیده است.
وی تصریح کرد: مردم در فضای مجازی یا بیرون به ما گلایه می کنند که مشکل شهر فقط نیروی انسانی نیست، اما چنین نیست شهروندان بدانند که بدون همکاری و همیاری نیروی انسانی هیچ کاری نمی شود انجام داد.

در ادامه "علی نوای باغبان" از شهردار خواست: تشکیل هیئت عالی سرمایه گذاری برای بررسی پروژه های سرمایه‌گذاری نیاز است.
عضو کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری، گفت: حق الزحمه اطس سرمایه‌گذاری پرداخت نشده است.
وی تاکید کرد: موضوع فسخ در پروژه های شهرداری نیاز به بازنگری دارد.
باغبان افزود: ساختار اداره سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز بلاتکلیف است.
وی از اعضا و شهردار خواست: برای سال آینده در فکر برگزاری یک همایش سرمایه‌گذاری در تبریز باشیم.

در ادامه "روح‌اله رشیدی" گفت: سرمایه‌گذاری را امری صرفا مشارکتی ندانیم، به بحث سرمایه‌گذاری یک نگاه عرفی وجود دارد، معتقدم باید یک نگاه دقیق به سرمایه‌گذاری داشته باشیم.
وی ادامه داد: اینگونه نباشد که سرمایه‌گذاری را به سرمایه‌گذاری مشارکتی خلاصه کنیم.
عضو شورای شهر با اشاره به تدوین منشور سرمایه‌گذاری گفت: تهیه منشور سرمایه‌گذاری با هدف رفع همان دغدغه بی‌توجهی به سرمایه‌گذاران و بورکراسی حاکم بر شهرداری که سرمایه‌گذاران را خسته می‌کند، ضروری است.

در ادامه رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست گفت: مشکل سرمایه‌گذاری در تبریز جدی است، عملا در کار های عمرانی در بن بست هستیم.
"پرویز هادی" در ادامه گفت: باید سرمایه گذار را راغب به سرمایه‌گذاری کنیم و درآمد پایدار ایجاد کنیم و به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی تاکید کرد: دلیل اینکه اصفهان پیشرفت کرده است در آنجا سرمایه گذار را اذیت نمی کنند.
انتهای پیام/
سرمایه گذاری در تبریز پروستات هم نیست! محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار