خبر/

آغاز به کار رسمی فعالیت مجمع ورزقانی های مقیم تبریز

1400/07/24 - 13:54 - کد خبر: 52544 نسخه چاپی

نصر: مجمع ورزقانی های مقیم تبریز، با برپایی مراسم افتتاحیه با حضور حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و بزرگان این منطقه رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلابی در مجلس در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیات موسس مجمع و به ویژه از اعضای هیات مدیره مجمع ورزقانی های مقیم تبریز در تشکیل آن برای رشد، توسعه و شکوفایی و محرومیت زدایی شهرستان ورزقان گفت: هر فرد ضمن داشتن نقش و مسئولیت ملی، نباید از نقش و مسئولیت محلی خویش غافل باشد، بنابراین ضروری است هر فرد توانمند و آگاه ضمن داشتن نقش و مسئولیت ملی، به نقش و مسئولیت محلی خود نیز آگاه و احترام بگذارد و برای رشد، توسعه و شکوفایی منطقه و محله خویش گام های موثری بردارد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان ورزقان با وجود داشتن منابع طبیعی و عظیم خدادادی فراوان و نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه های مختلف همچنان یکی از شهرستان های محروم این استان است، یادآور شد: امروزه مردمان این شهرستان به خاطر نداشتن برخی امکانات و زیرساخت های مناسب دچار مشکل هستند، اکثر خانه های روستایی این شهرستان فرسوده، راه دسترسی مناسب و آب شرب سالم برای آشامیدنی ندارند.
حجت الاسلام میرتاج الدینی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه همگان و به خصوص مسئولان و مدیران فعال این شهرستان برای توسعه و آبادانی این منطقه در حوزه های مختلف تلاش نمایند، تصریح کرد: اینجانب هم ضمن حمایت و پشتیبانی از فعالیت این مجمع، برای رشد و شکوفایی و محرومیت زدایی این شهرستان تلاش خواهم کرد.
دکتر مهدی آقاپور مستشار دیوان محاسبات کشور نیز در این آیین ضمن قدردانی از اعضای هیات مدیره مجمع ورزقانی های مقیم تبریز در تشکیل این مجمع گفت: حمایت و پشتیبانی از همدیگر برای رسیدن به اهداف تعیین شده لازمه یک مجمع بوده است و برای رسیدن به این هدف هم داشتن اتحاد، وحدت، همدلی و کنار گذاشتن اختلافات در راستای پیشرفت ضروری است.
وی در ادامه با بیان اینکه باید در شان و منزلت مردمان و پتانسیل های این شهرستان گام های موثری برداشته شود، خاطر نشان کرد: این منطقه با وجود ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف، همچنان در محرومیت است و از این رو باید گام های موثری برای توسعه پایدار این شهرستان برداشته شود.
محمد باقر آقایی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره مجمع ورزقانی های مقیم تبریز هم در این مراسم با اشاره به اینکه مردمان این منطقه به خاطر وجود برخی کاستی ها، چالش ها و آسیب ها با مشکلات متعددی روبرو هستند، تصریح کرد: با اتحاد، همدلی، حمایت و پشتیبانی از همدیگر و استفاده از ظرفیت های این شهرستان می توان بسیاری از مشکلات این منطقه را برطرف نمود که مجمع ورزقانی های مقیم تبریز در این راستا فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی در ادامه با اشاره به فلسفه شکل گیری این مجمع گفت: مجمع ورزقانی های مقیم تبریز، اواخر سال گذشته با برگزاری اولین دوره انتخابات و انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان این مجمع فعالیت رسمی خود را، بیشتر در راستای ایجاد تحکیم وحدت و همبستگی و همچنین جهت ارتقا فرهنگ، رشد و شکوفایی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی هنری و ... و با تشکیل کمیته های مختلف در جهت توسعه منطقه و استعداد یابی و مشارکت و جذب سرمایه و آشنایی ورزقانی های مقیم تبریز با یکدیگر و تقویت روحیه تعاون و همیاری میان آنها و کشف استعداد های بالقوه شکل گرفت.
وی اضافه کرد: شناسایی ورزقانی های توانمند، کارآمد و ایجاد ارتباط با ورزقانی های مقیم تبریز به منظور جلب همکاری آنان در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای توسعه پایدار شهرستان ورزقان، برنامه ریزی و سازماندهی برای تبادل اندیشه میان فرهیختگان و صاحب نظران، ایجاد بانک اطلاعاتی از شخصیت های علمی، فرهنگی، تجاری، اقتصادی و کارآفرین، همکاری با تشکل ها برای احیاء مکاتب و یا رویه های مهم اقتصادی، فرهنگی، ادبی و هنری گذشته و برنامه ریزی به منظور فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای جلب همکاری ها و مشارکت های مردمی از جمله دیگر راهبردهای کلان این مجمع بوده است.
بر پایه همین گزارش؛ با برگزاری اولین دوره انتخابات این مجمع، محمد باقر آقایی، محمد کریم زاده، جواد خندان، موسی کاظم زاده و غلامرضا فیروزی فرد به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و احد جهانگیری و ایوب کریم پور امیرآباد به عنوان اعضای علی‌البدل برای مدت دوسال انتخاب شدند.
همچنین داود حسین پور به عنوان  بازرس اصلی و ابراهیم صیفار هم  به عنوان عضو علی‌البدل مجمع ورزقانی های مقیم تبریز انتخاب شدند.

بعد از انتخاب اعضای اصلی هیات مدیره مجمع در نهایت بعد از رای گیری مجدد؛ محمد باقر آقایی، محمد کریم زاده و غلامرضا فیروزی فرد به ترتیب به عنوان مدیر عامل و رئیس هیات مدیره، نائب رئیس و خزانه دار انتخاب شدند.
انتهای پیام/
آغاز به کار رسمی فعالیت مجمع ورزقانی های مقیم تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار